Miközben a notebookok forgalma az idei 208 millió darabról 393 millióra emelkedik 2017-ig, a tableteké 121 millióról 393 millióra nő ugyan ebben a periódusban, ami éves szinten 28 százalékos bővülésnek felel meg – állítja az NPD DisplaySearch jelentése. A legnagyobb növekedés az érett piacokon várható (Észak-Amerikában, Japánban és Nyugat-Európában), amely jelenleg a szállítások 66 százalékának célpontja, s ez az arány 2017-ben is még 60 százalékos lesz. Ezeken a piacokon a tabletek forgalma az idei 80 millióról 254 millióra nő öt év alatt.
A mobil számítástechnikai eszközökben érezhető elmozdulás történt a notebookoktól a tabletek irányába, különösen az érett piacokon. Ennek az az oka, hogy az új vásárlók zöme az érett piacokon hajlamosabb kipróbálni az új termékeket. Az ehhez szükséges szolgáltatási és infrastrukturális háttér, amely az új felhasználási modelleket megtámogatja, a fejlett piacokon inkább rendelkezésre áll – mondta Richard Shim, az NPD DisplaySearch vezető elemzője.
A hordozható számítógépek piacán mindinkább a felhasználhatóság, az egyes szolgáltatásokkal való elégedettség motiválja a vásárlókat. Amit elvárnak: azonnali használhatóság, hosszú akkumulátoridő, könnyű hordozhatóság. A tabletek esetében a megjelenés is fontos marad, de még inkább a teljesítmény, amely lehetővé teszi, hogy versenyre keljenek a notebookokkal. A tabletek várhatóan többmagos processzorokkal, egyre inkább stabil operációs rendszerekkel, szélesedő app-kínálattal és nagyfelbontású kijelzőkkel fognak hódítani. A notebookok azonban válaszolni fognak a tabletek kihívására. Vékonyabbak és könnyebbek lesznek, nő a kijelzők felbontása és az érintőképernyők is egyre gyakrabban jelennek meg ebben a termékkategóriában is.