Egy nappal a Surface bemutatkozása után az LG bejelentette, hogy nem folytatja a tabletek gyártását, inkább az okostelefonok termelésére koncentrál. A hír azonnal tápot adott a félelmeknek, hogy a Microsoft saját előállítású és forgalmazású terméke alávág a hardverpartnerei érdekeinek. Habár az LG sietett a Bloombergen keresztül közleményt kiadni, hogy a Surface semmilyen termékkel nem konkurál, ami pillanatnyilag a koreai gyártó fókuszában van, mégis sokat úgy vélik, hogy az LG tabletje lehet a Surface első áldozata, amelynek megjelenése volt az utolsó lökés a termékvonal leállításához.
A tabletgyártók nem sokat mondanak egyelőre a Suface-szel kapcsolatban, de a Reuters beszámolója szerint a legtöbbjüknek nincs pontos információja a hétfőn bejelentett termékről. Sőt állítólag a bennfentesek is csak múlt pénteken értesültek először a Microsoft lépéséről. Mivel a Surface teljes egészében Microsoft termék, a cég direkt versenytársává válik sok OEM üzletfelének, illetve minden hardvergyártónak, amelyik Windows 8-on futó tabletet állít elő.
Nem világos az sem, hogy a Microsoft azt az utat akarja-e járni, mint a Google a Nexus mobileszközzel, amely igazából nem vesz részt a hardverversenyben, csak afféle referenciaeszközül szolgál, vagy szeretne komolyan beszállni a hardverpiacba. A Nexus akkor jött ki, amikor az Android a bevezetési periódusban volt a piacon, a Surface pedig azt követően, hogy a Windows 8-as tabletek fejlesztése már elkezdődött más gyártóknál. Azaz lehet, hogy a Microsoft sem tör igazi hardvergyártói babérokra.
Ashlee Vance, a Busenessweek elemzője szerint a Microsoft nem akarta hátba támadni OEM partnereit, inkább ébresztőt fújt nekik: „Csinálhattok valami mást és szexit egy kis erőfeszítéssel!”