Hirdetés
. Hirdetés

A Sony kivásárolja az Ericssont

|

A Sony csütörtökön jelentette be, hogy 2012 januárjában megvásárolja az Ericsson 50 százalékos tulajdonrészét.

Hirdetés

A cég egy sajtótájékoztatón hozta a világ tudomására, hogy 1,05 milliárd euróért vásárolja ki partnerét, a svéd Ericssont.

Az okostelefonjairól is ismert vegyesvállalat 2001-ben kezdte meg működését. A mostani megállapodás szerint a cég az Ericsson minden termékét integrálja a sajátjába.

"Az elmúlt tíz évben a mobilpiaci hangsúlyok az egyszerű működésű telefonokról azokra okostelefonokra helyeződtek át, amelyek képesek kezelni az internetes tartalmakat is." - mondta a Sony.

A korábbi egyesülés mindkét vállalatnak segített megtalálni a mobilpiacra vezető helyes utat. Az új vállalatban előszeretettel kezdték el használni a Sony márkanevet, persze ez nem meglepő, hiszen ez volt a legkézenfekvőbb lépés, gondoljunk csak a Walkman vagy a Cybershot szériák sikerére.

A vegyesvállalat csak nemrég vezette be az Xperia-t, emellett a Sony bővítette a streaming hálózatokat, valamint különös figyelmet szentelt annak, hogy androidos platformokról is elérhető legyen a Sony-s játékbank. A cég mindezek mellett tovább kíván dolgozni úgynevezett "négy-képernyős" stratégiáján (tévék, laptopok, táblagépek és mobiltelefonok).

"Ez az utolsó darab puzzle"- jelentette ki Howard Stringer, a Sony CEO-ja egy londoni sajtókonferencián. Csatlakozott hozzá az Ericsson vezére, Hans Vestberg is, aki szerint az, hogy az Ericsson a Sony kezébe adja a gyeplőt, a leglogikusabb lépés.

Stringer szerint jók az esélyei annak is, hogy behozzák a lemaradást Samsunghoz, az Apple-hez, vagy akár a HTC-hez képest.

Nem kérdés, hogy az okostelefonok lettek a legfontosabbak a szórakoztató elektronikát gyártó vállalatoknak. Ezek a gyártók most éppen annak keresik a módját, hogy hogyan különböztessék meg magukat egymástól, mivel emelkedjenek ki a sorból, milyen olyan eszközöket ajánljanak fel, amelyek integrált felhasználói élményt nyújtanak - nyilatkozta Francisco Jeronimo, az IDC elemzője.

"Ha egy olyan szórakoztató elektronikai óriás vagy, mint a Sony, muszáj ezt tenned, és ezt is fogod még csinálni egy darabig" - mondta Ben Wood, a CSS Insight kutatási igazgatója, aki szerint ennek az üzletnek már régen meg kellett volna köttetnie.

A Sony Ericsson márka rövid távon biztosan megmarad még, de a Sony azon dolgozik, hogy önálló márkát dolgozzon ki az Ericssonból integrált termékeknek.

A Sony és az Eriscsson egyébként nem vágták el teljesen a kapcsolatot egymás között, sőt Vestberg még azt is meg merné kockáztatni, hogy ha olyan idők járnak majd, amikor a piac helyzete megkívánja a közös munkát, nem fognak tétovázni.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.