Kell egy weboldal, - tanácsolják a kezdő vállalkozók számára a marketinges szakemberek, hiszen az internet nyilvánosságán keresztül könnyen elérheti bárki a céget. A tanács alapvetően helyes, de nem mindegy, hogy miként építjük fel vállalkozásunk online arculatát.
1. Kell-e cégér?
Az ismert mondással ellentétben nem árt egy jó cégér, az újonnan lapított internetes vállalkozásoknak, hiszen sok esetben az első kampány alatt eldőlhet, hogy a felhasználóknak tetszik-e az új oldal, az általunk kínált termékek vagy szolgáltatások. Cégér helyett azonban a megfelelő domain-név választást ajánlanánk. Ha cégünk neve nem ismert, akkor érdemes azonnal bejegyeztetni, még akkor is, ha az oldal csak később lesz elérhető.
2. Érthető, egyszerű.
Az online világban nagyon fontos, hogy ne válasszunk bonyolult, megjegyezhetetlen, vagy kimondhatatlan internetcímet. Törekedjünk arra, hogy a név, vagy cégnevünket, vagy szolgáltatásunkat azonnal felidézze a felhasználóban. A jó domain-név magában hordozza a siker lehetőségét. A lényegretörő internetcím (pl. http://www.burkol.hu/) kiválasztása legyen az első lépése az online identitásunk felépítésének.
3. Ingyenes tárhely
Olcsó húsnak, híg a leve - állítja egy másik mondás. Sose alapozzunk vállalkozást bonyolult aldomain címekre, mert senki sem találja meg a cégünket a http://nets.hu/ci/index.php/hirdetes/index/burkol.hu címen. Persze az előző példát lehet fokozni egy ismeretlen amerikai szolgáltató, még bonyolultabb elérhetőségével, pontosabban inkább elérhetetlenségével.
4. Ha már van címünk
Legyen tartalom mielőbb oldalunkon. Lehetőleg szakemberrel készíttessük el oldalunkat, nem érdemes spórolnunk ezen sem, mivel ezután az interneten ez az oldal reprezentálja a cégünket.
Az oldal legtöbbször megmutatja a mögötte levő cég szervezettségét, szakmai hozzáértését. Nem érdemes az új vállalkozásunkat gyenge minőségű képekkel, barkácsolt megoldásokkal leértékelni.
5. Ne bonyolítsuk
Ha nem szükséges ne tegyünk az oldalunk indító oldalára hivalkodó, hatalmas - és értelmetlen és funkció nélküli - flash-animációt. Ez azonkívül, hogy felesleges, vissza is riaszthatja a felhasználót. Tervezzük az oldalt úgy, mintha magunk szeretnénk használni, ezért a menük, az arculat legyen tetszetős, felhasználóbarát és átlátható.
6. Nem vagyunk egyedül
Tudnunk kell, hogy nem vagyunk egyedül a piacon. Ezt érdemes alaposan fel is mérni, hiszen ha a versenytársaink behozhatatlan előnyre tettek szert, akkor nagyon nehéz lesz őket - akár egy weboldal bevetésével is - utolérni.
7. Legyünk jók a keresőkben
Az oldalunk optimalizálásával sokat tehetünk a sikerért. A keresők szeretik a jól programozott oldalakat, és egyre kevésbé a nem elfogadott előnyöket alkalmazó internetes vállalkozásokat. A keresőkben megszerzett jó pozícióinkat javíthatja a folyamatosan frissülő tartalom is.
8. Hirdessünk!
Ma már léteznek olcsó hirdetési megoldások, amelyek eredményéről jól átlátható visszajelzéseket is kaphatunk. Nem feltétlenül a drága oldalakon megjelenő bannerek hozzák a legtöbb látogatót, néha a kisebb látogatottságú, de témánkba vágó webhelyek látogatóit könnyebben elérhetjük szerényebb költségekkel is.
9. Legyünk naprakészek
Ha már vannak visszatérő látogatóink, ne vegyük el a kedvüket májusban egy régen lejárt karácsonyi akcióval, mert lehet, hogy soha többé nem látjuk őket. Az oldalon közölt árak legyenek frissek, ha a felhasználó rendelni szeretne, valamit ne érje őket kellemetlen meglepetés.
10. Elérhetőség és ügyfélkezelés
Nagyon fontos, hogy az oldalon pontosan szerepeljenek az elérhetőségeink. Telefonszám, fax, internetcím, esetleg a témák szakértőinek neve. Ez bizalmat kelt a látogatóban. A kialakult bizalmat viszont nem érdemes azonnal összerombolni egy folyamatosan foglalt telefonnal, egy hozzá nem értő ügyintézővel, vagy egy e-mailjeinkre sohasem válaszoló kollegával.