Díjnet Start néven új szolgáltatást indított térségi és helyi közműszolgáltatók, távközlési szolgáltatók számára a dijnet.hu. A Díjnet Start nagyrészt automatizált folyamatainak köszönhetően lényegesen egyszerűbbé és ingyenessé válik a szolgáltatók számára a csatlakozás a Díjnet internetes számlabemutatási és fizetési rendszeréhez, amely jelenleg 18 számlakibocsátót és több mint 300 ezer regisztrált felhasználót számlál. A Díjnet Zrt. szakértői szerint az elektronikus fizetési formák térhódítása egyértelmű – a háztartások elektronikus fizetéseinek összege két év alatt négyszer olyan gyorsan nőtt, mint a háztartások összes kiadása –, így az országszerte működő kisebb számlakibocsátók körében a Díjnet Start szolgáltatásra növekvő igény mutatkozhat.
„A dijnet.hu 2007-es indulása óta számos nagy számlakibocsátó, országos szolgáltató csatlakozott a Díjnet elektronikus számlafizetési rendszeréhez. A Díjnet Start szolgáltatást ennek tapasztalatai alapján alakítottuk ki, kifejezetten kisebb számlakibocsátók számára” – hangsúlyozta Majtényi Kálmán, a Díjbeszedő Holding Zrt. vezérigazgatója. – „Az ingyenes csatlakozás és a saját fizetési felület kezelésének egyszerűsége képes lebontani azokat a korlátokat, amelyekkel a kis számlakibocsátók ezen a területen mindeddig szembesültek, sőt, helyi sajátosságaiktól függően új, minőségi ügyfélkört is megszólíthatnak. Számításunk szerint a Díjnet Start ideális megoldás azon szolgáltatók számára, amelyek havonta legalább 500 ügyfélszámlát bocsátanak ki.”
A szemléletváltás már megindult a hazai lakosság körében, így egyre többen élvezik az elektronikus számlabefizetés előnyeit – az elmúlt öt évben az elektronikus számlafizetést használók száma megtízszereződött. Mára a kisebb, helyi vagy régiós érdekeltségű közmű-, illetve távközlési szolgáltatóknál is kialakult az igény, hogy lehetőséget teremtsenek ügyfeleiknek az internetes számlabemutatásra és fizetésre, de saját fejlesztési források és a folyamatos üzemeltetéshez szükséges kapacitások hiányában erre korábban nem nyílt megfelelő lehetőség. „A kisebb ügyfélkörrel rendelkező szolgáltatók versenyképesebbé válhatnak azáltal, hogy csatlakoznak a Díjnet országosan elérhető, ingyenes számlabemutatási és fizetési, úgynevezett „konszolidátor” rendszeréhez, amelyben ma 18 országos és regionális szolgáltató van jelen. A Díjnet elektronikus számlát fogadó, több mint 300 ezres felhasználói körében hatékonyabban érhető el felfutás, mint saját szolgáltatói weboldalon vagy emailben történő számlabemutatással, többek között azért, mert így a kisebb szolgáltatókat nem terhelik az online fizetési funkciók kialakításának és működtetésének költségei.”
A Díjnet Start nemcsak áram-, gáz-, és távhőszolgáltatók, vízművek, távközlési szolgáltatók, biztosítók vagy hulladékszállítók számára lehet tökéletes megoldás. „A Díjnet Start kialakulásának folyamatát és az ügyfelek, illetve a rendszeres díjakat beszedő szolgáltatók, intézmények igényeit tovább gondolva kiderül, hogy a jövőben rendkívül hasznos lehet az ingatlanokat vagy járműveket figyelő távfelügyeleti rendszereknek is, illetve minden olyan hivatal, önkormányzat, intézmény számára, amely nem kínál széles körű elektronikus számlafizetési lehetőségeket” – emelte ki Majtényi Kálmán. – „Meggyőződésem, hogy a Díjnet Startra, egy „dobozos termék” egyszerűségével és kényelmével működő online szolgáltatásra a következő években jelentős, és egyre növekvő piaci igény mutatkozik majd.”
A szakértő szerint a Díjnet Starthoz hasonló, a kisebb cégeket is jobb versenyhelyzetbe hozó szolgáltatásoknál nem elhanyagolható a makrogazdasági előny sem. Minél több szolgáltatás érhető el, illetve rendelhető és fizethető elektronikus módon, az ügyfelek annál nagyobb tömegei képesek havi szinten időt és költséget spórolni, erőforrásaikat jobban hasznosítani. „A jövő tehát az e-háztartásé, amelyben az ingyenes és gyors online számlafizetés a napi rutin része. Az Európai Unió egyik fő fejlesztési alapvetése, hogy az elektronikus szolgáltatások terjedése egyenesen arányos a gazdasági növekedéssel. Ugyanakkor, hazai szakértők szerint a készpénzhasználat mai 300 milliárd forintos költségéből 100 milliárd is megtakarítható lenne, ha a háztartások az elektronikus fizetési módokat részesítenék előnyben” – összegezte Majtényi Kálmán.