A Samsung bejelentette a 2022-es második negyedévre vonatkozó eredményét. Eszerint a bevétele 77,2 billió KRW (kb. 59,1 milliárd dollár) volt, ami az eddigi legjobb második negyedéves száma. A dél-koreai cég bevétele 21 százalékot javult 2021 második negyedévéhez képest.
A vállalat 2022 második negyedévi nyeresége 14,1 billió KRW (mintegy 10,8 milliárd dollár) volt, ami 2018 óta a legmagasabb, és 12 százalékos növekedés a tavalyi év azonos negyedévéhez képest. A Samsung ezt a lassuló okostelefon-piac ellenére érte el, köszönhetően a félvezető chipek értékesítésének.
A Samsung okostelefon-üzletágának nyeresége (2,62 billió KRW, azaz mintegy 2 milliárd dollár) csökkent, de a bevétel 31 százalékkal nőtt az előző évhez képest, köszönhetően a Galaxy S22 és a Galaxy Tab S8 stabil eladásainak. A dél-koreai cég arra számít, hogy a bevétel az év második felében stabil marad vagy egy számjegyű növekedést mutat. Elárulták, hogy a közelgő összehajtható telefonok bevezetésével tervezi a csúcskategóriás eladások bővítését.
A félvezető üzletágban a cég eladásai 18 százalékkal voltak magasabbak, mint tavaly, ami rengeteg nyereséget hozott. A Samsung arra számít, hogy a mobil- és PC-kategóriában a következő hónapokban gyengülni fog a kereslet. A Device Solutions üzletág 9,98 billió KRW (mintegy 7,6 milliárd dollár) értékben járult hozzá a vállalat működési eredményéhez.
A társaság azt is bejelentette, hogy szerződéses félvezető chipgyártó üzletága (Samsung Foundry) a jobb hozamnak köszönhetően minden idők legmagasabb második negyedéves bevételét érte el, és a világon elsőként szállított fejlett, 3 nm-es chipeket.
A Samsung Display, a vállalat kijelzőpanel-gyártó szegmense volt a harmadik legnagyobb hozzájáruló, 1,06 billió KRW (kb. 810 millió dollár) negyedéves nyereséggel. A csökkenő okostelefon-eladások ellenére ez az üzletág az OLED-panelek laptopokban és játékeszközökben való elterjedésének növelésével tartotta fenn teljesítményét.
A tévés szegmensében ugyanakkor visszaesés volt. Három éve a legrosszabb második negyedéves üzemi eredményt - 360 milliárd KRW (kb. 275 millió dollár) - érte el. A Samsung szerint a COVID-19 világjárvány okozta leállás után felhalmozott kereslet csökkenése és makrogazdasági tényezők vezettek az eladások visszaeséséhez. Az év hátralévő részében hasonló teljesítmény várható.