A japán elektronikai óriás az előző év megfelelő időszakának 7,26 milliárd jenes vesztesége után a júniusban zárult idei első pénzügyi negyedév végén 32,29 milliárd jenes (megközelítőleg 280 millió dolláros) nyereséget könyvelhetett el.
A Sony Bravia televíziós brand töretlenül sikeres világszerte, Nobuyuki Oneda pénzügyi igazgató szerint ennek a területnek a folyamatos növekedése önmagában 13,5 százalékkal növelte meg a cég elektronikai termékeinek eladásait. A fellendülés másik fontos oka A Da Vinci-kód filmváltozatának minden várakozást felülmúló sikere volt. Dan Brown bestsellerének megfilmesítése a Sony Pictures eddigi legnagyobb tengerentúli sikere.
A Sony újdonságai közül a legnagyobb reményeket a hónap elején Japánban piacra dobott Alpha tükörreflexes (SLR - single lens reflex) kamerától várja, mely iránt már most igen erős érdeklődés tapasztalható.
A vállalat egyedüli gyengélkedő üzletága a játékipar, itt a PlayStation 2-es egységek eladása 29,1 százalékkal csökkent. A folyamat nemcsak a Microsoft Xbox 360 sikerének következnénye, de a Sony új PlayStation 3-asának megjelenése előtt kevesebben hajlandóak a régebbi változatra pénzt költeni. Oneda beszámolója szerint a PlayStation Portable (PSP) is gyengélkedik, utóbbi egység a Nintendo hordozható gépeivel szemben maradt alul.
Tavaly a Sony élére a walesi születésű korábbi televíziós újságíró, Howard Stringer személyében új vezető került, aki szeptemberben hároméves program keretében 10 000 munkahely megszüntetését jelentette be. A megszorítások egyelőre eredményesnek látszanak, és ha a cég sikeresen átvészeli a kritikusnak mondott harmadik pénzügyi negyedévet, akkor gond nélkül tartani tudja majd az előirányzott 130 milliárd jenes éves profit-célkitűzést.
A recept: Da Vinci-kód plusz síkképernyős televíziók
A Sony bejelentése szerint a síkképernyős televíziók eladásai és a Da Vinci-kód elsöprő filmsikere segítettek a cégnek a tavalyi hullámvölgyből való kilábalásban, az elért eredmények pedig további derűlátásra adnak okot.
Hirdetés
Hirdetés