Dan Schulman, a PayPal vezérigazgatója szerint, a cég új fogyasztói digitális pénztárca-alkalmazásának kezdeti változata már "kódkész", és a vállalat lassú felfutásra készül. A következő hónapokban a PayPal arra számít, hogy az Egyesült Államokban már teljesen fel fog futni, és negyedévente új fizetési szolgáltatások, pénzügyi szolgáltatások, kereskedelmi és vásárlási eszközök érkeznek hozzá - írja a TechCrunch.
A vállalat egy ideje már beszélt a "szuperapp" ambícióiról, egy olyan váltásról, amely a PayPal-t a kínai WeChat, az Alipay vagy az indiai Paytm amerikai változatává tenné. Az említett alkalmazásokhoz hasonlóan a PayPal is számos fogyasztói szolgáltatást kíván egy fedél alatt kínálni, a mobilfizetésen túl.
Az előző negyedévekben a PayPal azt mondta, hogy ezek az új funkciók olyan dolgokat tartalmazhatnak, mint a továbbfejlesztett közvetlen befizetés, csekkbeváltás, költségvetési eszközök, számlafizetés, kriptotámogatás, előfizetéskezelés és a "most vásárolj, később fizess" funkció. Azt is elmondta, hogy integrálni fogja a kereskedelmet, köszönhetően a Honey 2019-es, 4 milliárd dolláros akvizíciója révén megszerzett mobil vásárlási eszközöknek.
Eddig a PayPal a Honey-t önálló alkalmazásként, weboldalon és böngészőbővítményként működtette tovább, de a szuperapplikációba több üzletkereső funkciót, árkövetési funkciót és egyéb előnyöket is beépíthet. Schulman elárulta, hogy a szuperappnak néhány más funkciója is lenne. Többek között magas hozamú megtakarítások, a közvetlen befizetésekhez való korai hozzáférés, valamint a peer-to-peer fizetéseken kívüli üzenetküldési funkciók (vagyis közvetlenül az alkalmazás felhasználói felületén keresztül lehet majd csevegni a családdal és a barátokkal) is elérhetővé válnának.
A PayPal eddig nem jelentette be az üzenetküldő komponens beépítésére vonatkozó terveit, de a funkciónak van értelme abból a szempontból, hogy az emberek manapság gyakran kombinálják a csevegést és a peer-to-peer fizetéseket. Előfordulhat például, hogy valaki személyesen szeretné kérni a pénzt, ahelyett, hogy csak egy automatizált kérést küldene egy alkalmazáson keresztül. Vagy miután megkapta a fizetést, a felhasználó esetleg egy "köszönömmel" vagy más elismeréssel szeretne válaszolni. Jelenleg ezek a beszélgetések a fizetési alkalmazáson kívül zajlanak. Ez most megváltozhat.
"Úgy gondoljuk, hogy ez nagymértékben növeli majd a platformon való elkötelezettséget. Nem kell elhagyni a platformot, hogy üzeneteket küldjünk oda-vissza" - mondta Schulman. A megnövekedett felhasználói elkötelezettséggel a vállalat arra számít, hogy az egy aktív fiókra jutó átlagos bevétel is megugrik.
Schulman utalt "további kripto képességekre" is, amelyeket nem részletezett. A PayPal azonban a hónap elején 20 ezer dollárról 100 ezer dollárra emelte a kriptovásárlási limitet az USA-ban a jogosult PayPal-ügyfelek számára, éves vásárlási limit nélkül. A vállalat idén azt is lehetővé tette a fogyasztók számára, hogy több millió online üzletben fizessenek kriptovalutáikkal úgy, hogy a kriptót először készpénzre váltják, majd a kereskedővel amerikai dollárban egyenlítik ki a számlát.
Bár az alkalmazás kódja már elkészült, Schulman elmondta, a terv az, hogy folytatják a termékélmény továbbfejlesztését. Megjegyezve, hogy a kezdeti verzió nem "mindent bele és ez a vége" típusú változat lesz. Ehelyett az alkalmazás negyedévente folyamatosan új kiadásokat és új funkciókat fog kapni. Elmondta azonban, hogy a korai új funkciók közé tartozik majd a magas hozamú megtakarítás, a jobb felhasználói élményt nyújtó, továbbfejlesztett számlafizetés, több számlázó és aggregátor, valamint a közvetlen befizetéshez való korai hozzáférés, a költségvetési eszközök és az új kétirányú üzenetküldési funkció. Ahhoz, hogy az összes új funkciót integrálni lehessen a szuperapplikációba, a PayPal alaposan átalakítja felhasználói felületét.
"Nyilvánvaló, hogy a felhasználói élményt újratervezzük. Megvannak a jutalmak és a vásárlás. Van egy egész adományozási központunk a crowdsourcing, a jótékonysági szervezetek számára történő adományozás körül. És nyilvánvaló, hogy a 'most vásárolj, később fizetsz' funkciót teljesen integrálni fogjuk a rendszerbe. ... Amikor utoljára megszámoltam, körülbelül 25 új képességet építettünk be a szuperapplikációba" - jegyezte meg a vezérigazgató.
A digitális pénztárca alkalmazás is személyre szabott lesz a végfelhasználó számára, így nincs két egyforma alkalmazás. Ehhez mesterséges intelligenciát és gépi tanulási képességeket egyaránt használnak majd, hogy "javítsák az egyes ügyfelek élményeit és lehetőségeit" - idézte a TechCrunch Dan Schulmant.