A PayPal Holdings az első negyedévben rekord forgalmat bonyolított le a platformján keresztül, mivel az e-kereskedelmi hullám még a gazdaság fokozatos újraindulása közepette is folytatódott. Ez pedig részvényenkénti rekordnyereséget hozott.
A vállalat az első negyedévben 1,1 milliárd dollár, azaz részvényenként 92 cent nettó nyereséget ért el, szemben az egy évvel korábbi 84 millió dollárral, azaz részvényenként 7 centtel. A PayPal bevétele a negyedévben 6,03 milliárd dollár volt (több, az elemzők 5,91 milliárd dolláros előrejelzésénél), szemben az egy évvel korábbi 4,62 milliárd dollárral.
"Az igazán érdekes az, hogy nemcsak történelmünk legerősebb negyedévét tudhatjuk magunk mögött, hanem ahogyan előre tekintünk, továbbra is a digitális költések megemelkedett szintjét látjuk. És most már úgy gondoljuk, hogy a fogyasztók digitális viselkedésének változása lényegében változatlan marad a COVID utáni világban is" - Dan Schulman vezérigazgató.
A vállalat rekordösszegű, 285 milliárd dolláros teljes fizetési volument jegyzett fel, vagyis ekkora volt a platformján zajló tevékenység értéke az első három hónapban. Az első negyedévi teljesítménnyel a PayPal életében először fordult elő, hogy egy 12 hónapos időszakot tekintve a teljes forgalma meghaladja az 1000 milliárd dollárt.
A vállalatnál összesen 14,5 millió új aktív számlát nyitottak. A PayPal a negyedévben 4,4 milliárd tranzakciót bonyolított le, egy aktív számlára pedig 42,2 tranzakció jutott a 12 hónapos időszakot tekintve. A napi aktív számlák száma a PayPal alaptermék esetében 33 százalékkal nőtt.
Schulman szerint az újabb szolgáltatások hozzájárulnak a nagyobb elkötelezettséghez. A PayPal "most vásárolj - később fizetsz" szolgáltatását kipróbáló ügyfelek mintegy fele három hónapon belül újra használta a funkciót, és ez a szám hat hónap alatt 70 százalékra emelkedett.
A PayPal kriptovaluta-funkcióinak használata, amelyek lehetővé teszik a felhasználók számára a digitális eszközök, például a bitcoin és az ethereum megvásárlását, eladását és tartását, "ugrásszerűen növekszik" - tette hozzá Schulman, és egy újabb kezdeményezés, amely lehetővé teszi, hogy az emberek kriptovaluta-állományukkal vásároljanak, "jó vonzerőt" jelent.
A PayPal emelte egész éves bevételi előrejelzését. A vállalat most 25,75 milliárd dollárra számít, ami mintegy 20 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A fizetési óriás 52-55 millió új aktív számlára számít az egész évre, szemben a korábbi, körülbelül 50 millióra vonatkozó előrejelzéssel.