A PayPal felvásárolja a japán Paidy startupot a gyorsan növekvő buy now, pay later (vásárolj most, fizess később) cégek területén. Az amerikai óriáscég bejelentése szerint az üzlet értéke 300 milliárd japán jen (kb. 2,7 milliárd dollár). A PayPal közleményében azt írta, hogy a felvásárlás célja "képességeinek, forgalmazásának és jelentőségének bővítése a japán belföldi fizetési piacon, a világ harmadik legnagyobb e-kereskedelmi piacán".
A lépés alig néhány héttel azután történt, hogy egy másik nagy fintech cég, a Square (SQ) közölte, hogy 29 milliárd dollárt ad az Afterpay ausztrál cégért, amely szintén lehetővé teszi, hogy a vásárlók részletekben fizessenek a vásárlásaikért. Ez a felvásárlás a Square eddigi legnagyobb akvizíciója. A múlt hónapban az Amazon (AMZN) is bejelentette, hogy összefog az Affirm nevű fintech szolgáltatóval, hogy egyes 50 dollár feletti vásárlásoknál bevezesse a buy now, pay later funkciót. A két vállalat közölte, hogy bár a szolgáltatást még tesztelik, az Amazon azt tervezi, hogy a következő hónapokban szélesebb körben elérhetővé teszi ügyfelei számára az Affirm-öt. Az Affirm vezérigazgatója mellesleg Max Levchin, aki a PayPal társalapítója is.
A "vásárolj most, fizess később" ajánlatok egyre népszerűbbek, mivel így próbálják elérni a fiatalabb fogyasztókat, és lépést tartani a világjárvány miatt meglódult online vásárlásra való gyors átállással. A fizetési elemzők rámutattak, hogy a trend különösen népszerű az ezredfordulósok és a Z generáció körében, akik óvakodnak a hitelkártyaadósság felvállalásától.
A PayPal a közelmúltban növelte kínálatát ezen a téren, tavaly nyáron bejelentve egy olyan eszközt, amely lehetővé teszi a kiskereskedők számára, hogy még akkor elfogadják a fizetést, ha a vásárlók úgy döntenek, hogy több héten keresztül részletekben térítik meg a vásárlásuk értékét.
A Paidy-t 2008-ban alapították Tokióban, és később olyan jelentős befektetők támogatását nyerte el, mint a Visa (V) és a Goldman Sachs (GS). A vállalat azóta piacvezető lett Japánban, több mint 6 millió felhasználót ért el, ami lehetővé teszi, hogy "a japán vásárlók online vásároljanak, majd havonta egy összevont számlán fizessenek egy 'vegyeskereskedés' pénztárában vagy banki átutalással" - olvasható a PayPal közleményében.
Russell Cummer, a Paidy alapítója és ügyvezető elnöke szerint Japán vibráló környezetnek bizonyult a vállalat növekedése szempontjából, mivel az ottani fogyasztók fogékonyak a fizetés új módjaira. A PayPal már most is együttműködik a Paidyvel egy meglévő szolgáltatásban, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy más digitális fizetési rendszereket kapcsoljanak Paidy-fiókjukhoz. A PayPal közölte, hogy a Paidy továbbra is fenntartja márkáját Japánban, és a jelenlegi vezetőség továbbra is az új egység élén marad.
"A Paidy még csak az útja elején jár. A PayPalhoz való csatlakozás felgyorsítja terveinket, hogy az e-kereskedelmen túlmutatóan terjeszkedjünk, és egyedi szolgáltatásokat építsünk ki, mint az új vásárlási szabványt" - mondta Riku Sugie, a startup elnök-vezérigazgatója egy nyilatkozatban.
A 2,7 milliárd dolláros vételát több mint kétszeresére növeli a Paidy legutóbbi ismert értékelését, amely idén márciusban 1,2 milliárd dollár volt a CB Insights szerint. Ezzel Japán legnagyobb unikornisai, vagyis az 1 milliárd dollárnál nagyobb értékű, magántulajdonban lévő startupok közé került. Az üzletet várhatóan az idei negyedik negyedévben zárják le.