A Netflix megnyitott egy e-kereskedelmi oldalt, ahol olyan dolgokat lehet vásárolni, mint sapkák, nyakláncok, kapucnis pulóverek és fehérneműk, amelyek nagy részét a streaming szolgáltató népszerű filmjei és tévésorozatai jelölik. A lépés része annak a nagyobb törekvésnek, hogy a vállalat felvegye a versenyt a Disney streaming üzletágával, amelyet a merchandisingból és a vidámparkokból származó bevételek támogatnak.
A Shopify segítségével létrehozott Neflix.shop csak lassan kezd, mindössze néhány sikersorozathoz kapcsolódó terméket kínál majd, aztán egyre több és több termékkel bővül - írja a The New York Times.
Jelenleg az üzletben az Eden és a Yasuke című anime sorozatok termékei találhatók. Hamarosan lesznek baseballsapkák, pólók, kapucnis és hagyományos pulóverek, amelyek a Netflix Lupin című, egy szakértő tolvajról szóló sorozatának márkajelzését viselik. Láthatunk majd Lupin-témájú kisasztalt is 150 dollárért és Lupin díszpárnákat darabonként 60 dollárért. A termékek a párizsi Louvre múzeummal együttműködésben készültek a NY Times szerint.
Az ilyen együttműködések nem újdonságok a Netflix számára. Nemrég a Halston amerikai luxusmárkával működött együtt, hogy létrehozzanak egy 10 darabos kollekciót, amely 995 és 1595 dollár közötti árú ruhákat tartalmaz.
A Netflix azonban még nem vágott bele nagyban az e-kereskedelembe. Pedig a szórakoztatóipari témájú ruházati cikkeknek és kiegészítőknek nagy piaca van. A Licensing International kereskedelmi csoport szerint a kiskereskedők 2019-ben világszerte 128 milliárd dollár értékben adtak el ilyen holmikat.
Ebből a tortából a legnagyobb szeletet a Disney harapja ki, amelynek van online áruháza és New York-ban egy valóságos üzlete is. Ennek részben az az oka, hogy az örökölt Disney-tartalmak - a Mickey egértől kezdve Bambiig - időtállóak. De a Netflix úgy véli, hogy az olyan slágerek, mint a Tigris király és a Stranger Things is maradandót alkothatnak.
Amikor a Disney 2017 nyarán először jelentette be a streaming szolgáltatás elindításának szándékát, jelezte, hogy a Disney és a Netflix között megkezdődött a verseny, és a verseny valódi természetét az alapján lehet lemérni, hogy a Disney gyorsabban tud-e Netflixszé válni, mint a Netflix Disneyvé. Más szóval, a Netflix egyik legnagyobb kihívása, hogy más típusú bevételi forrásokba ágyazzon be, mint a Disney, amely a pénzének nagy részét diverzifikáltan szerzi a tényleges tartalomtól kezdve a licencelt árucikkeken át a témaparkokig.
A Netflix könnyen lehet, hogy hasonló típusú ökoszisztémát szándékozik kiépíteni, és pénzt akar keresni az általa létrehozott franchise-okból. De a vállalatnak időbe telt, mire eljutott eddig a lépésig, míg a Disney gyorsan lépett be a streaming videószolgáltatásba, és sikerre vitte azt. De a Netflixnek is van néhány, a Disney által képzett szakembere, akik segítik a munkáját. A vállalat fogyasztói termékekért felelős globális vezetője, az a Christie Fleischer 2018-ig a Disney parkokért, élményekért és fogyasztói termékekért felelős vezetőjeként dolgozott.