Nehéz idők járnak Mark Zuckerberg cégére, mióta több nagyvállalat is bojkottot hirdetett, ezzel együtt felfüggesztette a hirdetést a közösségi oldalon, miután az nem volt hajlandó szabályozni, vagy legalább megjelölni bizonyos kifogásolható tartalmakat. Most a Microsoft is bejelentette, hogy egy ideig nem reklámoznak a Facebookon és az Instagramon keresztül, ugyanis aggasztja őket, hogy termékeik milyen tartalmak mellett jelennek meg.
A közelmúltban olyan óriásvállalatok függesztették fel az együttműködésüket a Facebookkal, mint a Coca-Cola, a Starbucks, a Unilever vagy éppen a PepsiCo. Ennek következtében a cég részvényei olyan mélyrepülésbe kezdtek a tőzsdén, amire valószínűleg Mark Zuckerberg sem volt felkészülve - a Facebook 60 milliárd dollárt veszített a piaci értékéből. Ezt látva persze visszakoztak, és bejelentették, hogy elkezdik sokkal szigorúbban figyelni a káros bejegyzéseket és a gyűlöletbeszédet, függetlenül attól, hogy azt egy átlag felhasználó, vagy akár egy olyan befolyásos politikus teszi közzé, mint Donald Trump.
Nem tudni, hogy ez vajon elég lesz-e ahhoz, hogy megállítsák a bojkottot, mindenesetre most a Microsoft is bejelentette, hogy felfüggeszti a hirdetést a közösségi oldalon. A cég ugyan hivatalosan azt nyilatkozta, hogy nem vesznek részt a fönt felsorolt cégek által kezdeményezett tüntetésben, mindössze arról van szó, hogy jobban odafigyelnek arra, hogy milyen tartalmak mellett jelenhet meg termékük. Kizáró ok többek között "a gyűlöletbeszéd, a pornográfia és a terrorizmus"; ezek közül valószínűleg az előbbi pontban lehet vétkes a Facebook, ugyanis utóbbi kettőt idáig is erősen tiltották.
"Tapasztalatunk szerint a leginkább azzal tudunk előidézni valódi, hosszútávú változást, ha párbeszédet folytatunk és jelentőségteljes lépéseket teszünk médiapartnereink irányába, ebbe beleértve a valódi pénzek kifizetésének felfüggesztését."
Így tehát egy újabb komoly partner hátrált ki határozatlan időre a Facebook mögül, és noha valószínűleg egyelőre bőven túlélhető határon belül vannak a cég veszteségei, ha ez a trend tovább folytatódik, akkor az akár komoly károkat is okozhat az eddig megingathatatlannak hitt közösségi oldal piaci helyzetében.