Az IBM felvásárolja a McDonald's McD Tech Labs-t, amelyet a gyorsétteremlánc az Apprente nevű társalgási technológiai cég 2019-es megvásárlását követően hozott létre, hogy "előmozdítsa az alkalmazottakkal és a vásárlókkal szembenéző innovációkat" - jelentette be a McDonald's.
Az üzlet része az IBM-mel kötött nagyobb megállapodásnak, amelynek célja a McDonald's automatizált rendelésfelvételi (AOT) technológiájának fejlesztése és bevezetése. Az IBM segíteni fog az AOT skálázásában a McDonald's piacain, és további nyelvekkel, dialektusokkal és menükkel kapcsolatos innovációkat fog megvalósítani.
A McD Tech Labs értékesítése tükrözi az üzletlánc változó megközelítését a technológia kezelésével (beszervezés helyett kiszervezés) kapcsolatban - mondta Chris Kempczinski elnök-vezérigazgató a McDonald's idei harmadik negyedévi eredménybeszámolója alkalmából.
A McDonald's elégedett az Apprente csapatának fejlődésével és teljesítményével, de Kempczinski hozzátette, hogy még "sok munka van hátra" mire a technológiát kiterjesztik a 14 ezer amerikai étteremre, valamint szükség van a nyelvi- és menüpermutációk további csiszolására. "Ha úgy tetszik, ez a munka túlmutat az alapkompetenciáinkon. Ezért úgy gondolom, hogy ebben az esetben az IBM természetes partner számunkra" - fejtette ki a cég vezetője.
A McDonald's mégis előrelépést tett az Apprente technológiájának az üzleteiben történő bevezetésében. Júniusban a vállalat bejelentette, hogy a hangalapú rendelési technológiáját 10 chicagói autós étteremnél kísérleti jelleggel alkalmazza. Az egységekben, ahol a megrendeléseket lehetőség szerint számítógépek segítségével gyűjtik be, 85 százalékos pontosságot tapasztaltak, és a rendeléseknek csak 20 százaléka kívánta az alkalmazottak beavatkozását. Kempczinski akkor azt mondta, hogy a hangalapú technológiát 2026-ra az egész McDonald's behajtásos egységeire kiterjesztik. A jövőben azonban eseti alapon döntenek majd arról, hogy egy-egy technológiát házon belül fejlesztenek és vezetnek, vagy partnerségen keresztül jutnak hozzá.
"Vannak bizonyos időszakok, amikor érdemes lehet egy technológiát megvásárolnunk, hogy felgyorsíthassuk a fejlesztést, és biztosítsuk, hogy a McDonald's igényeihez igazodjon. De egy bizonyos ponton az a technológia eléri a fejlesztésnek azt a szintjét, amikor úgy gondolom, hogy több értelme van egy olyan partnernek átadni, aki aztán ki tudja teljesíteni és globálisan skálázni" - mutatott rá a cégvezető. A kiszervezés így az üzletlánc elsődleges technológiai stratégiája lehet.
A McDonald's az IBM technológiai szakértelmének kihasználásával reméli, hogy felgyorsíthatja a "kényelmesebb és egyedibb" vásárlói élmény elrésére irányuló erőfeszítéseit - áll a vállalat sajtóközleményében. A partnerség olyan személyre szabott innovációkat indíthat el, amelyek tovább erősíthetik a McDonald's hűségprogramját, amely júliusban indult az USA-ban.
Kempczinski szerint a program növelte az étkezési gyakoriságot, és a vállalat jó úton van a célja felé, hogy a vásárlók 40 százaléka ismert legyen a számára. Jelenleg az ismert ügyfelek - akikről a McDonald's adatokat tud gyűjteni, hogy megtudja, kik ők, mit vásárolnak és milyen a vásárlási előéletük - a McDonald's ügyfélbázisának csak mintegy 5 százalékát teszik ki. Az étteremlánc azt reméli, hogy 2022 közepére a hat legfontosabb piacán kínálni fogja majd hűségprogramját.
Az Egyesült Államokban az elkötelezettség meghaladta a várakozásokat, 21 millió teljes hűségprogram taggal és 15 millió aktív hűségprogram taggal, mondta Kempczinski. A technológiai és digitális innovációkba történő további befektetéseknek segíteniük kell abban, hogy még több hűségtagot szerezzenek. Jelenleg a McDonald's vezető hat piacán a megrendelések 20 százaléka digitális csatornákon keresztül érkezik, beleértve a McDonald's alkalmazást, a kioszkokat és a kiszállítást, ami 13 milliárd dollárt tesz ki.