Hirdetés
. Hirdetés

A marslakók ingyen aukcióznak

|

Merre tovább aukciós piacok? Akik a Vatera és a TeszVesz házasságát követően is költségek nélkül szeretnének aukciózni hamar rátalálnak a Boltamarson.com oldalára, ahol már online boltot is lehet nyitni. Ingyen.

Hirdetés

A Vatera és a TeszVesz egy kézbe került. Ezzel egyidejűleg az online licit oldalak felhasználói azzal szembesülnek, hogy egész más szabályok működnek egy versenyhelyzet alapú piacon, mint akkor amikor a két legnagyobb piaci szereplő összeházasodik.

A feltöltési díj megjelenésével a felhasználók előtt egyértelművé vált, hogy a két aukciós oldal innen hasonló stratégiával és üzleti modellel dolgozik majd. A piaci dominancia miatt aggodalmaskodók jó részét nem volt képes megnyugtatni Gerő Viktor a Vatera ügyvezetőjének blogbejegyzése sem, amelyben a dominanciával és a feltöltési díjjal kapcsolatos félreértéseket igyekszik eloszlatni. Gerő szerint azokban az országokban ahol feltöltési díjat vezettek be, jelentősen visszaesett a virtuális polcokon eladhatatlanul porosodó termékek száma, de ugyanolyan arányban nőttek a sikeres eladások.

Az aukciós közösség tagjai szerint a profibb aukciózással együtt, barátságos cserebere átadja helyét a profi üzletnek. Az oldalak rendszeres látogatónak egy része egyértelműen ingyenes alternatívát keres, így sokaknak kapóra jött a 2 hónapja indult az aukciózás díjmentes alternatívájaként aposztrofált Boltamarson.com, s máris elérte a havi 60 ezres látogatói számot.

Az indulás óta 10 ezer termék került fel a licitoldalra, melynek összértéke már meghaladja az félmilliárd forintot. Az üzemeltető szerint a siker titka nem pusztán az ingyenességben, sokkal inkább az eladók és vásárlók igényeire reagáló folyamatos fejlesztésekben keresendő.

A ForIdea Kft. fejlesztőcsapata egy korábbi diplomamunka alapjaira építve indította el az új licitszájtot, s a fejlesztők már az induláskor az örökre szóló díjmentesség mellett tették le a voksukat.

„Úgy látjuk, hogy megindult az átrendeződés az online licitoldalak piacán, amit a konkurencia reakciói is visszaigazolnak. A nemrégiben egy dél-afrikai cég tulajdonába került Vatera például fizetett Google-hirdetésben próbálja eltántorítani a Mars felé igyekvőket szándékuktól” - mondta Kátai Sándor, a Boltamarson.com vezető fejlesztője.

Közösségi ötletgyár
A potenciális vevők amúgy már az első pillanattól fogva közvetlenül felvehetik a kapcsolatot az eladóval, így sokkal többet tudhatnak meg a megvenni kívánt portékáról, kisebb az eladandó áru körüli bizonytalanság.

Az oldal másik erőssége a folyamatos szolgáltatásfejlesztés, amit az aktív közösség generál. A fejlesztők az Ötletgyár című fórumon várják azokat a funkcionális fejlesztési javaslatokat, melyekkel még kényelmesebbé, használhatóbbá tehető az oldal. „Az indulás óta tekintélyes méretű fejlesztési listát kaptunk felhasználóinktól, ezek között fontossági sorrendet felállítva gyakorlatilag 2-3 naponta elő tudunk állni egy újabb, a marslakók kényelmét elősegítő szolgáltatással” – tette hozzá Kátai Sándor.

Saját bolt 5 perc alatt
Az egyik legújabb fejlesztés például lehetővé teszi, hogy az eladók saját honlapjukon is boltot nyissanak, melyben a felvitt árucikkeik jelennek meg. Ehhez mindössze egy pár perc alatt elvégezhető bővítést kell végrehajtaniuk weboldalukon. A boltnyitás és fenntartás szintén díjmentes, az elmúlt 1 hónapban összesen 60 különálló, a Boltamarson.com technológiáját felhasználó online bolt nyílt meg az interneten.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.