?Szerencsésnek mondhatjuk magunkat, hogy Steve Jobs-t személyes beállítottságából adódóan nem érdekli Kína. Ha az Apple is annyi figyelmet szentelne a kínai vásárlóknak, mint mi, bajban lennénk" - mondta egy vasárnap megjelent interjúban Liu Chuanzhi, a Lenovo elnöke a Financial Times újságírójának.
A cég szóvivője megerősítette az idézet hitelességét, ám fontosnak tartotta hangsúlyozni, hogy az elnök a vacsoraasztalnál, rendkívül ?ellazult" állapotban tette a fenti kijelentést. Liu biztos vállalata üzleti és technológiai potenciáljában - jelentette ki Jay Chen, aki maga is jelen volt a kérdéses interjún.
Liu megjegyzése már csak azért is figyelemre méltó, mert a Lenovo dominanciáját évek óta egyetlen versenytársa sem volt képes megingatni a kínai PC-piacon.
Igaz ugyan, hogy az Apple nem hozza nyilvánosságra a kínára vonatkozó bevételi adatait, de az Ázsia egészére vonatkozó üzleti jelentések elemzésével, mégis jó közelítéssel megbecsülhető, hogy a gyártó milyen mértékben képviselteti magát az ország piacán.
Ázsiában a 2009 októberétől 2010 márciusáig tartó időszakban 61 százalékkal 651 ezer darabra nőtt a Macintosh-komputerek eladási mutatója: ezzel az Apple történetének legnagyobb keresletnövekedését könyvelhette el - méghozzá globális szinten.
A cég a teljes termékskálája - a Macek mellett az iPhone-ok, iPodok és számos más termék - eladásaiból származó nettó bevétel még impozánsabb növekedést mutatott, és a vizsgált időszakban 161 százalékkal 3,7 milliárd dollárra emelkedett.
Persze, az ázsiai - és köztük természetesen a kínai - eladások meglehetősen soványnak tűnhetnek ahhoz a 11,1 milliárd dolláros eredményhez képest, amit az amerikai piacokon ért el az Apple a vizsgált időszakban, ám a tendenciák mégis azt mutatják, hogy a gyártó egyre jobban érdeklődik a külföldi piacok iránt.
A közelmúltban bemutatott iPhone 4-et például, a korábbi bevezetésekkel ellentétben, már nem csak az Egyesült Államok területén, de számos más országban is megvásárolhatták az érdeklődők a piacra vezetés napján - mi több, az eltérő időzónák miatt a japán vásárlók tulajdonképpen korábban juthattak hozzá a készülékhez, mint az amerikaiak.
Az Apple 2008-ban, alig néhány nappal a pekingi olimpia kezdete előtt nyitotta meg első kereskedését Kínában, ám tavaly már az időközben szerződéses partnerévé előlépett China Unicom-on keresztül értékesítette az iPhone-jait. A cég hamarosan második Apple store-ját is megnyitja, méghozzá az ország ?gazdasági fővárosának" tartott Sanghajban.