Ha megjelenik egy társadalmi, gazdasági, technológiai vagy éppen egészségügyi kérdés, amely rengeteg embert érint, akkor elkerülhetetlenül elkezdenek vele kapcsolatban terjedni a tévhitek és álhírek. Ennek az internet minden eddiginél jobb táptalajt biztosít, így lényegében cenzúrázatlanul burjánzhatnak sokszor eget verő sületlenségek is a világhálón. Természetesen igaz ez a koronavírusra is, melynél azonban egy-egy álhír akár nagyon komoly egészségügyi kockázatot is jelenthet a társadalomra; az azokat terjesztő oldalak mégis bőségesen megszedik magukat a reklámbevételeken.
A Global Disinformation Index (GDI) frissen készített felmérésében 480 angol nyelvű oldalra térnek ki, melyek rendszeresen publikálnak álhíreket és téves információkat a koronavírussal kapcsolatban. Ezeken az oldalakon a Google, az Amazon és az OpenX által biztosított reklámfelületek találhatók, melyekből a kamuhírek terjesztői a kattintásvadász bejegyzésekkel szépen kereshetnek.
A hirdetési platformok 75%-át biztosítja a Google, míg az Amazon és az OpenX 10-10%-ot szolgáltat, ezek a GDI becslése alapján nagyjából 25 millió dollár bevételt hozott a káros oldalaknak. A Google a jelentés után öt oldalt blokkolt, azonban a cég szóvivője közleményben támadta a GDI felmérését, mivel szerintük nem egyértelműen megítélhető, hogy mi számít álhírnek, illetve a jelentésben közölt pénzügyi adatokról azt gondolják, hogy pontatlanok és átláthatatlanok.
A koronavírussal kapcsolatos tévhitek terjesztése egyébként kizáró ok a Google és a többi oldal hirdetési szabályzata szerint is és elkezdték leállítani a bevételi lehetőségeket az általuk is igazoltan kamuhíreket terjesztő oldalakon. A Goolge állítása szerint csak ők 6,5 millió dollárt költöttek arra, hogy az oldalaikon rendszeresen szűrve legyenek a COVID-19-cel kapcsolatos hírek.