Általában a naptári év vége jó időszak a kínai játékipar számára, legalábbis az évforduló környékén új játékengedélyeket adtak ki. Most azonban a gyártók továbbra is várnak az engedélyre, hogy új műveik letölthetővé válhassanak az alkalmazásboltokban.
Ez nyilvánvalóan hatással van a munkaerőpiacra is, mivel 2021 júliusa óta nem adtak ki új engedélyeket, állítólag azóta mintegy 14 ezer fejlesztő stúdió és kapcsolódó marketing- vagy merchandising vállalkozást töröltek a cégnyilvántartásból. Erről a South China Morning Post számolt be a Securities Daily című állami tulajdonú lap hivatalos adataira hivatkozva. Ez a helyzet tovább gyorsította az iparág hanyatlását - állítja a beszámoló. Egész 2020-at tekintve ugyanis állítólag mintegy 18 ezer hasonló vállalkozás húzta le a rolót. Összehasonlításképpen, a németországi játékipar a legszélesebb értelembe véve, azaz beleértve az olyan területeket, mint a kiskereskedelem és a média, mintegy 28 ezer embert foglalkoztat.
A South China Morning Post szerint az országon belüli problémák alapozzák meg, hogy a kínai technológiai cégek egyre inkább a világ többi részén tevékenykednek. A Tencent most jelentette be, hogy megvásárolta az amerikai Turtle Rock (Back for Blood) fejlesztőstúdiót.
Kína egyre több korlátozással szigorítja a szerencsejátékokat. Például 2021 augusztusától a kiskorúak csak pénteken, szombaton és vasárnap 20 és 21 óra között játszhatnak. A szabályozást szigorúan ellenőrzik, például az okostelefonok azonosító rendszereivel.
Újra és újra előfordul, hogy hónapokig nem jelennek meg új játékok. Eddig legalábbis az volt a helyzet, hogy néhány tucat vagy száz cím engedélyét egy csapásra újra kiadták. A korlátozásokat az online függőség visszaszorításával indokolják. Vannak azonban tartalmi korlátozások is, például a szerencsejáték-elemek, valamint a babonák és a horror ábrázolásának tilalma.