A Samsung már egy ideje piacvezetőként volt jelen a mobiltelefonok világában, azonban a Huawei évről évre növelte eladásait, ahogy figyelemreméltóbbnál figyelemreméltóbb eszközökkel állt elő. A kitartó munka most meghozta gyümölcsét, ugyanis úgy tűnik, hogy az idei pénzügyi év második negyedévét a tápláléklánc csúcsán fejezi be a kínai mobilgyártó vállalat.
A koronavírus minden mobilgyártót megviselt, hiszen a nyugati piacokon drasztikusan visszaesett az eszközök eladása, mivel rengetegen vesztették el állásaikat, mindemellett a plázák és boltok sem nyithattak ki. Emiatt a Samsung, amelynek sokkal több eladása származik az amerikai és európai piacról, jobban megsínylette a járványt, mint a Huawei, amely már az éledező Kínában tud tömegesen értékesíteni.
A Canalys nevű piackutató cég felmérése szerint az elmúlt időszakban a Huawei 55,8 millió telefont tudott eladni, míg a Samsung csak 53,7 milliót. A fenti grafikonon is jól látható, hogy a dél-koreaiak folyamatos lejtmenetben vannak, eladásaik 30 százalékot estek vissza a tavalyihoz képest. A Huawei közleményében így reagált az eredményre:
"Cégünk kiemelkedő rugalmasságról tett tanúbizonyságot a nehéz idők alatt. Az eddig példátlan világszintű gazdasági lelassulás és a kihívások ellenére mi tovább növekszünk, és kiterjesztjük vezető pozíciónkat azzal, hogy innovatív termékeket és élményeket nyújtunk a vásárlóinknak."
A Canalys szenior elemzője, Ben Stanton szerint, ha nem lett volna Covid-19, ez a figyelemreméltó eredmény nem történhetett volna meg. Azt is hozzátette, hogy hosszútávon a Huawei igen bajosan tartja majd meg piacvezetői pozícióját, hiszen most is csak azért tudtak az élre törni, mert a Samsung a kínai mobiltelefon-szegmens mindössze 1 százalékát dominálja, míg elsődleges piacai, mint az Egyesült Államok, Európa, Brazília és India mind komoly korlátozásokat vezettek be a járvány idejére.