Nemcsak a NAV figyel oda jobban az e-kereskedelem résztvevőire, a NÉBIH bejelentése szerint mostantól kiemelten odafigyel az áruk eredetére és ellenőrzik a webáruházak árutárolását és kiszállítási tevékenységét is. Az e-kereskedelem folyamatosan bővülő piaci szegmens: míg 2008-ban a hazai elektronikus piacon 60 milliárd, addig 2012-ben már 160-180 milliárd forint értékű áru mozgott.
Az előrejelzések szerint a továbbiakban is évente legalább 10%-kal nő majd a forgalom. Az EU nyugati országaiban az e-kereskedelem aránya a teljes kereskedelemben eléri a 10%-ot, Magyarországon ez az arány 2011-ben 2,4% volt.
A közelmúltban több élelmiszerlánc is bejelentette, hogy elindítja az internetes webshopon keresztüli értékesítést, így az internetes élelmiszer kereskedelem részaránya folyamatosan emelkedni fog. A NÉBIH – kisebb számban – a korábbi években is végzett ellenőrzéseket e területen, a trendek változásainak megfelelve azonban 2013. április 1-jétől fokozottan ellenőrzi az internetes kereskedelmet.
A hagyományos kereskedelemben a fogyasztó közvetlen kapcsolatba kerül a termékkel, személyesen meg tudja ítélni, hogy a termék tárolása, csomagolása, kinézete megfelelő-e. Az interneten keresztüli rendelés során erre nincs lehetőség, így a hatóság ellenőrzési felelőssége nagyobb. A NÉBIH ezért a hagyományos kereskedelmi forgalmazás mellett az internetes kereskedelemben forgalmazott termékeket is kiemelten ellenőrzi.