A tartalomkövetéssel foglalkozó Attributor napokban közzétett felmérése szerint - amelyet 75 millió domainen elemezte a hirdetésiszerver-hívásokat október folyamán - a DoubleClick és az AdSense révén a Google 56,6 százalékos piaci részesedést ért el a hirdetés-kiszolgálási piacon.
A Microsoft ugyanezen idő alatt 3,8 százalékos részesedéssel rendelkezett a hirdetési forgalomból az Atlas elnevezésű szolgáltatásával. A Yahoo a Google szolgáltatásai mögött végzett 9,7 százalékos eredménnyel, ami azt is jelenti, hogy ha a két cég egyszer egyesítené is az erejét, akkor is messze a Google mögött kullogna.
Jönnek fel a kisebb versenytársak
Az Attributor adatai szerint a DoubleClick és az AdSense teljesen különböző piacokon dominál: amíg az előbbi a nagyobb site-okat uralja, addig az AdSense jellemzően a kisebb oldalakat szolgálja ki.
Ezzel együtt a Google-nál nem örülhetnek tiszta szívükből az eredménynek, mivel az Attributor januári felméréséhez képest 13 százalékponttal esett a részesedése a hirdetésiszerver-hívások terén; ekkor még 69,7 százalékos részesedést mértek.
A Microsoft és a Yahoo részesedése is csökkent az év elejéhez képest, ami a kisebb piaci szereplőknek köszönhető, mint az AOL vagy a Revenue Science. Utóbbi szolgáltató az öt legnagyobb piaci szereplő közé verekedte be magát októberben, 6,7 százalékos részesedéssel.