A comScore Networks adatai szerint a Google elérte a 42,3%-os részesedést az összes, Egyesült Államokból indított keresések tekintetében, míg a Yahoo! mindössze 27,6%-ot ért el. Egy évvel korábban a kettejük közti különbség alig 5% volt.
A keresési részesedés nagyon fontos a fizetett találatok szempontjából. Ez képezi az egyik fő bevételi forrást ugyanis. Az Interaktív Hirdetési Iroda (IAB) adatai szerint tavaly az ebből származó bevételek az Egyesült Államokban elérték a 12,5 milliárd dollárt. Ez az összes online hirdetések mintegy 40%-át teszi ki.
A Yahoo az utóbbi években súlyos összegeket ölt saját keresési technológiájának fejlesztésébe, valamint a fizetett keresési találatokból származó bevételeinek növelése érdekében is nagyobb átalakításokat hajtott végre. Egyelőre a jelek szerint nem túl nagy sikerrel. Annak ellenére, hogy a Microsoft is hasonló módon igyekezett visszaszerezni részesedését, mégis 3%-ot zsugorodtak 13,5%-ra.
A Google tovább növelte piaci részesedését
Hiába támadják több oldalról is a keresővállalatot, a Google februárban is sikeresen tovább növelte piaci részesedését, az Egyesül Államokban. Így már több mint 15 százalékkal előzi meg a második helyen álló Yahoo!-t.
Hirdetés
Hirdetés