Hirdetés
. Hirdetés

A Google szünetelteti a hirdetések értékesítését Oroszországban

|

Korábban megtiltotta az orosz állami médiának, hogy platformjain keresztül bevételt szerezzen tartalmaiból.

Hirdetés

A Google teljesen leállította a hirdetések értékesítését Oroszországban - írta a Reuters. A techóriás döntése a YouTube-ra, a keresőre és a külső kiadói partnerekre vonatkozik, kiterjesztve azokat a korlátozottabb hirdetési tilalmakat, amelyeket az ukrajnai orosz invázió kezdete óta vezetett be. "A rendkívüli körülmények fényében szüneteltetjük a Google hirdetések értékesítését Oroszországban" - közölte a vállalat a hírügynökséggel közleményében. "A helyzet gyorsan fejlődik, és szükség esetén frissítjük az aktuális álláspontunkat".

A technológiai óriás február végén blokkolta az RT és más orosz csatornák hirdetési bevételeit a YouTube-on, mielőtt az orosz állami médiát eltiltotta attól, hogy a platformjain keresztül bevételt szerezzen. Emellett megtiltott mindenféle olyan hirdetést, amely a helyzetet igyekszik kihasználni, kivéve, ha háborúellenes reklámokról van szó.

Hirdetés

A Google messze nem az egyetlen technológiai vállalat, amely hirdetésekkel kapcsolatos változtatásokat hajtott végre a régióban. A Twitter az invázió kezdete után gyorsan szüneteltette a hirdetéseket és ajánlásokat Oroszországban és Ukrajnában, "hogy biztosítsa a kritikus közbiztonsági információk kiemelését, és azt, hogy a hirdetések ne vonják el a figyelmet". A Facebook blokkolta az orosz állami média hirdetéseit a platformján, miután az ország hatóságai részben korlátozták a közösségi hálózathoz való hozzáférést. Nemrégiben pedig az EU-n és Ukrajnán belül blokkolta az RT és a Szputnyik elérését, mielőtt világszerte letiltotta az összes orosz állami médiumot a weboldalán. A Microsoft is kitiltotta az RT-t és a Szputnyikot a hirdetési platformjáról, és kivette híralkalmazásaikat az áruházából.

Ahogy a The New York Times megjegyzi, a Google nagyon óvatos volt az Oroszországgal kapcsolatos döntéseivel. Több mint 100 alkalmazottja van az országban, és az orosz hatóságok korábban azzal fenyegetőztek, hogy büntetőeljárást indítanak egyes személyek ellen, ha munkáltatóik nem tartják be a szabályaikat.

A Google döntése, miszerint megtiltja az összes hirdetéseladást az országban, nem sokkal azután született, hogy az orosz hírközlési felügyelet, a Roszkomnadzor követelte a YouTube videohirdetések eltávolítását, amelyek szerinte "hamis politikai információkat" terjesztenek Ukrajnáról. A Wall Street Journal beszámolója szerint a Roszkomnadzor azzal vádolja a YouTube-ot, hogy "az orosz közönség félretájékoztatását célzó reklámkampányokat" folytat, amelyek "az aktuális események torz képének kialakítására irányulnak".

A szabályozó nem közölte, hogy korlátozná-e a YouTube-ot Oroszországban, ha a Google nem engedelmeskedik, de az orosz hatóságok blokkolják azokat a weboldalakat, amelyek az országuk hivatalos narratívájának ellentmondó információkat közölnek az invázióról. Amellett, hogy az orosz kormány korlátozta a Facebookhoz való hozzáférést az országon belül, a Twitterhez való hozzáférést is korlátozta az emberek számára, és korábban a Wikipédia blokkolásával fenyegetőzött.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.