A Google Analytics olyan eszköz, amelyet a legegyszerűbb blogok gazdáitól a komoly webes portálokig mindenki hasznosnak találhat. A bonyolultabb webes szolgáltatások a közvetlen forgalmi adatok mellett már a jelenlegi állapotban is sok segítséget kaphatnak ahhoz, hogy optimalizálhassák a működésüket, de a szoftvercég most olyan frissítéseket jelentett be az Analyticshez, amelyek felhasználásával a kereskedők az eddigieknél is jobban megérhetik vásárlóik igényeit. A hírt a cég alelnöke, Vidhya Srinivasan jelentette be egy blogposztban, ahol arról ír, hogy az új funkciókkal a piaci résztvevőket igyekeznek megtámogatni eladási céljaik elérésében.
Az egyik fontos újdonság az, hogy az Analyticset gépi tanulási képességekkel ruházzák fel, amelyek automatikusan kiemelik a kereskedők számára releváns adatokat. Srinivasan szerint ez a technológia felszínre hozza a lényeget, és teljesebb képet ad a fogyasztóról. A kereskedő így pontosabban tudja majd, ki és mit akar vásárolni - hiszen ezek azok az információk, amelyekre a kereskedőknek a leginkább szükségük van ahhoz, hogy proaktív lépésekkel megnyerjék a tépelődő látogatókat és valós vásárlókká "változtathassák" őket.
Ha a technika működik, a kereskedők minden fogyasztó vagy fogyasztói csoport esetén mérni tudják teljesítményüket: ez most, a COVID-járvány alatt, amikor a fogyasztói igények gyorsan változnak, különösen fontos. Természetesen Google-termékről lévén szó, az új Analyticset úgy tervezték, hogy szorosan együttműködjön a Google Ads-szel, a YouTube-bal, a Gmaillel és Google Search-csel, és figyelje az appok és a web interakcióit, valamint a különböző csatornák közötti felhasználói mozgásokat.
A Google, amely adatvédelmi ügyekben már sokszor megégette a kezét, igyekszik majd szem előtt tartani a GDPR szigorúbb követelményeit is, ezért amikor nem használunk sütiket, vagy követő szoftvereket, modellezéssel tölti ki az információs hézagokat.