A TechCrunch a minap arról számolt be, hogy az Argo AI startup cég bezár, és az üzletág egyes részeit a Ford és a Volkswagen - a két fő pénzügyi támogatója - szétválasztja és integrálja.
A pittsburghi székhelyű Argo AI 2016-ban indult autonóm vezetési technológiával foglalkozó cégként, egymilliárd dolláros támogatással. A társaság által az azóta eltelt években felvett 3,6 milliárd dollárnyi tőke nagy részét a Ford és a Volkswagen állta.
A Ford legutóbbi pénzügyi beszámolójában azt állította, hogy 2,7 milliárd dolláros, nem készpénzes, adózás előtti értékvesztést számolt el a startupba történt befektetése után, és 827 millió dolláros nettó veszteséget könyvelt el 2022 harmadik negyedévében. Azt egyelőre nem tudni, hogy a Volkswagen milyen veszteségeket szenvedett el a bezárást követően.
Jim Farley, a Ford vezérigazgatója most elismerte, az autonóm járműtechnológia széles körű elterjedése "messze van még". Ez a megítélés távol áll az Argo eredeti elképzelésétől, miszerint ambiciózusan arra számított, hogy 2021-re piacra dobja az önvezető járműveit. ""De a dolgok megváltoztak, és a Ford számára most hatalmas lehetőség nyílik arra, hogy az időt (a modern élet legértékesebb árucikkét) visszaadja ügyfelei millióinak, miközben a járművükben ülnek. A Ford számára létfontosságú, hogy nagyszerű és differenciált 2+ szintű és 3-ik szintű autonóm vezetési alkalmazásokat fejlesszen ki, amelyek egyúttal még biztonságosabbá teszik a közlekedést" - mondta Farley.
Az Argo AI-nál tartott összalkalmazotti értekezleten a cégvezetők elmondták, hogy a dolgozók bőséges végkielégítést kapnak, és néhányuknak a Ford és a Volkswagen is állásajánlatot tesz - számolt be az ausztrál Drive portál.