A PanMedia Kft. által bemutatott friss kutatásából kiderült, hogy mintegy 840 ezer ember tekinthető Magyarországon mindig elérhető fogyasztónak, ők folyamatosan, több eszközzel és több helyszínről csatlakoznak az internetre és intézik ott az ügyeiket.
Az always on felmérés eredményeit Széles Zsuzsanna, a PanMedia médiaigazgatója ismertette.
Kiemelte: tavaly még csak 670 ezren voltak a mindig elérhető online fogyasztók, akiknek a száma dinamikusan bővül. Ezért fontos fogyasztási szokásaiknak közelebbi megismerése - mondta.
A mindig elérhető fogyasztók többnyire 40 év alattiak, városlakók, fele-fele részben nők és férfiak, jellemző rájuk a magasabb képzettség, s anyagi helyzetük is jobb az átlagosnál – ismertette Széles Zsuzsanna.
Ezekre a fogyasztókra jellemző, hogy életüket az interneten menedzselik. Érzelmileg erősen kötődnek internetes kapcsolattal rendelkező mobiltelefonjukhoz, az mindennapjaik szerves részét képezi, bár az alapfunkciója, a telefonálás egyre inkább háttérbe szorul – mondta el a médiaigazgató. Többet és gyakrabban vásárolnak interneten az átlagnál, amit főleg számítógépről bonyolítanak, de a vásárlást megelőző információszerzésben fontos szerepe van az okostelefonnak.
A mindig elérhető fogyasztók figyelme általában megoszlik a sok készülék és tartalom között, ezért nehezebb megszólítani őket, mint az átlagosnak tekintett fogyasztókat. Azonban az ötletes, kreatív, szerethető reklámokat akár azonnal meg is osztják barátaikkal – jegyezte meg a PanMedia médiaigazgatója.
A kutatás alapját egy 20 emberből álló fókuszcsoport képezte, akikkel blogon tartották a kapcsolatot három napon keresztül, másrészről egy 14 ezer ember megkérdezésével készített adatbázis adatait is felhasználták ez elkészítése során.
A PanMedia a Millward Brown piackutató cég segítségével végezte a kutatást.