Július 1-étől a Konica Minolta bizonyos termékcsoportjait a CHS Hungary, Magyarország legnagyobb IT disztribútora forgalmazza a hazai piacon - jelentette be csütörtökön Roman Tihelka, a Konica Minolta Magyarország Kft. ügyvezető igzgatója. A disztribúciós szerződés a Konica Minolta belépő szintű lézernyomtatóira és a fekete-fehér, fénymásológép alapú kisirodai multifunkciós berendezéseire (MFP), valamint az ezekhez tartozó kiegészítők kizárólagos forgalmazására vonatkozik.
A lézernyomtatók piacán a japán Konica Minolta perifériagyártó eddig több kisebb disztribútorral szolgálta ki a magyar piacot. A most megkötött szerződés lényege, hogy egy kiemelt, kizárólagos forgalmazói jogokkal felruházott disztribútor sokkal nagyobb hangsúllyal foglalkozik a Konica Minolta említett termékcsoportjaival. A japán cég magyarországi képviselete erre a feladatra a CHS Hungary Kft.-t választotta stratégiai partneréül. A partneri viszony fontosságát jelzi az is, hogy a CHS-ben két dedikált termékmenedzser foglalkozik kizárólag a Konica Minolta termékekkel a jövőben.
Duplázás három éven belül?
Az egydisztribúciós rendszer előnye, hogy az eddig megosztott forgalom és értékesítési árbevétel kizárólag egy kiválasztott forgalmazó kézben összpontosul. Ezzel a Konica Minolta, mint gyártó sokkal jobb pozíciót foglal el a beszállítók között, valamint a forgalmazó is sokkal inkább érdekelt a szerződött termékek hatékonyabb értékesítésében. A CHS által forgalmazott termékek támogatását és a szervízét továbbra is a Konica Minolta Magyarország látja el.
Roman Tihelka, a Konica Minolta Magyarország Kft. ügyvezető igzgatója elmondta: a Konica Minolta Magyarország árbevétele a 2006-os 13 millió euróról tavaly 15,2 millió euróra növekedett. Az IDC piackutató cég 2007-es felmérése szerint a forgalmazott termékek értéke alapján a Konica Minolta az öt legnagyobb hazai perifériagyártó között található; a színes MFP-piacon a legtöbb gépet értékesítette. A Konica Minolta célja, hogy 2011-ig megduplázza a hazai leányvállalat tavalyi forgalmát, ennek érdekében "dobozok" eladása helyett a cég megoldások értékesítésére kíván fókuszálni.