A legalább öt főt foglalkoztató hazai cégek 79 százalék használta az internetet 2005 szeptemberében, szemben a 2004 szeptemberi 73 százalékkal - közölte a GKI Gazdaságkutató Rt. A GKI, a T-Mobile Magyarország Rt. és a Sun Microsystems Kft. közös kutatásából kiderül, hogy a számítógépet használó cégek 87 százalékának van internetcsatlakozása.
Az öt főnél többet foglalkoztató vállalatok közül 21 ezer mikrovállalat, 22 ezer kisvállalat, 4 ezer középvállalat és 900 nagyvállalat - összesen 49 ezer cég - rendelkezik internetkapcsolattal. Az internet-ellátottság a vállalatok méretével egyenes arányban nő, az 5-9 fős mikrovállalkozások 70 százaléka, a 10-19 főt foglalkoztató cégek 85 százaléka, a 20-29 alkalmazottal működő vállalkozásoknak viszont már 90 százaléka használja az internetet.
Legnagyobb arányban a közép- és a nagyvállalatoknak van csatlakozásuk: az 50-249 fős cégek 95 százaléka kapcsolódik a világhálóhoz, a 250 főnél több dolgozót foglalkoztató vállalakozások körében pedig gyakorlatilag 100 százalék a penetráció.
Ha ágazatok szerint vizsgláljuk a penetrációt, kiderül, hogy a szolgáltatási szektorban az átlagosnál nagyobb (90 százalék) az internethasználat, azonban a vendéglátó- és szállás szolgáltatásban csak minden második cég használja ki a világháló lehetőségeit. A mezőgazdaság és a halászat ágazatban pedig 67 százalékos az arány. Az öt fő feletti vállalatok csaknem háromnegyede már szélessávú internetet használ.
A cégek négyötödénél van internetcsatlakozás
Az öt vagy több fővel működő hazai cégek négyötödének van internetcsatlakozása, és minél nagyobb egy cég, annál valószínűbb, hogy haszálja a világhálót - közölte a GKI Gazdaságkutató Rt. A felmérésből kiderül, hogy a szállás- és vendéglátó szektorban csak minden második vállalkozásnál van internet.
Hirdetés
Hirdetés