A Tiktokot üzemeltető Bytedance július 5-én cáfolta, hogy mesterséges intelligencia technológiáját eladná más cégeknek, és tagadta a fuvarmegosztási szolgáltatás létrehozásának tervéről szóló találgatásokat is.
Hétfőn egy ismeretlen bennfentes a Baidu bejegyzésében azt állította, hogy a Bytedance eladja a Tiktok algoritmusát más cégeknek, az "Amikor a TikTokot árucikként kezelik" című téma több mint 316 ezer megtekintést gyűjtött össze. A Financial Times arról is beszámolt, hogy a Bytedance egy új részleget hozott létre BytePlus néven, amely cégeknek kínál esélyt, hogy hozzáférjenek a TikTok mesterséges intelligencián alapuló algoritmusához.
"A korai ügyfelek közé tartozik a Goat, az amerikai divatalkalmazás, a WeGo, egy szingapúri utazási foglalási oldal és a Chilibeli, egy indonéz online vásárlási startup. A BytePlus Szingapúrban, valamint Londonban és Hongkongban is toborzott munkatársakat" - számolt be a Financial Times.
A Bytedance hivatalos közleményében a pletykákat valótlannak nevezte: "A Byteplus SAAS szolgáltató, mi csak technológiai szolgáltatásokat nyújtunk. Sem a TikTokból, sem más ügyféltől származó semmilyen technológiát nem szolgáltatunk, és nem is értékesítünk".
A kínai Maimai karrier- és közösségi platformon közzétett bejegyzésében egy ismeretlen Bytedance-alkalmazott nyilvánosságra hozta, hogy a Bytedance csendben felállított egy fuvarmegosztó csapatot, amelynek célja egy önálló fuvarmegosztó alkalmazás kifejlesztése a Didi Chuxing helyettesítésére.
A pletykák éppen egy nappal azután jelentek meg, hogy a kínai kibertér-felügyelet vizsgálatot indított a Didi ellen a felhasználók személyes adatainak illegális gyűjtése, valamint az esetleges adatszivárgás miatt. Egy külön közleményben a Bytedance szóvivője cáfolta a pletykákat, mondván, hogy "nincs olyan projekt, amely a fuvarmegosztásra összpontosítana.
A Bytedance 2020-ban 34,3 milliárd dolláros bevételt könyvelhetett el, ami 111 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A bruttó nyereség 93 százalékkal 19 milliárd dollárra nőtt. A cégnek 2020 végére 1,9 milliárd havi aktív felhasználója volt az összes platformján, beleértve a TikTokot és annak kínai változatát, a Douyint, valamint a TouTiao hírgyűjtő alkalmazást és másokat.
A ByteDance a Xiaomi vezetőjét, Shou Zi Chew-t vette fel pénzügyi vezetőnek, jelezve, hogy a pekingi székhelyű technológiai óriás egy lépéssel közelebb kerül egyes üzletágainak tőzsdei bevezetéséhez.