A szövetségi szabályozó hatóságok jelezték, hogy valószínűleg 2023-ig nem fogják engedélyezni a Boeing következő utasszállító repülőgépét, mivel a cég a kétfolyosós 777-es utasszállító új verziójának szoftverében és hardverében végrehajtott változtatásokkal kapcsolatban kérdések merültek fel. Az amerikai szövetségi légügyi hivatal (FAA) aggályai újabb csúszást jelentenek a Boeing számára, amely eredetileg azt jósolta, hogy a repülőgép 2020-ban állhat forgalomba - jelentette az AP News.
Az FAA egyik tisztviselője 11 aggályt sorolt fel a Boeingnek írt május 13-i levelében, amely a hétvégén látott napvilágot. Ezek között szerepel egy december 8-i repülés, amely során a gép orra felfelé vagy lefelé fordult, anélkül, hogy a pilóták erre utasították volna.
Egy másik Boeing-gép, a 737 Max két halálos balesetet szenvedett, miután a repülőn lévő automatika lefelé nyomta az orrát, és a pilóták nem tudták visszanyerni az irányítást. A Boeingnek át kellett alakítania a rendszert.
Az FAA tisztviselője, Ian Won, az ügynökség Boeing-felügyeleti irodájának megbízott biztonsági vezetője elmondta, hogy az FAA-t az is aggasztja, hogy a Boeing által a 777X szoftverén és hardverén javasolt késői változtatások új, véletlenszerű problémákat okozhatnak.
"Értékelésünk alapján az FAA úgy véli, hogy a repülőgép még nem áll készen" a folyamat egyik kulcsfontosságú lépésére - közölte a céggel. Won szerint az FAA-nak esetleg növelnie kell a tesztrepülések számát.