Képünk csak illusztráció egy áttételes szójáték nyomán, hiszen rövid beszámolónk főszereplője az Electronic Arts kiadó. Miután az EA észlelte a Command and Conquer: Red Alert 3 hibáját, kétféle megoldást kínált az ügyfeleknek. Egyrészt lefényképezhetik a lemez tokján lévő hiányos kódot, amit aztán e-mailben eljuttathatnak a kiadóhoz, és "postafordultával" megküldik nekik a a hiányzó huszadik karaktert. Alternatívaként a következő megoldást javasolják: találják ki a hiányzó karaktert, mely A-tól Z-ig lehet betű, és 0-tól 9-ig szám - azaz összesen 36 variáció létezhet.
Természetesen egyszerű nyomtatási hibákat eszünk ágában sem lenne felfújni, és hírt csinálni belőle. Amitől az eset tanulságos, hogy ismét egy jó példa rá: a különböző másolásvédelmek - hiszen a gyári szám begépelését kérő telepítő is egyfajta másolásvédelem - gyakran a becsületes vásárlót büntetik meg. Tudván azt, hogy egy-egy új játék piacra dobását követően 1-2 nappal már elérhetők az internet különböző bugyraiban a futtatásukhoz szükséges gyári számot generáló programok, vagy másolásvédelemtől megfosztott, feltört indító állományok, a másolásvédelem alkalmazása teljesen felesleges erőfeszítésnek tűnik. Aki le akar másolni egy játékot, az meg fogja találni az illegális beszerzés módját.
Jó (ellen)példa a Stardock Sins of a Solar Empire című játéka is, melyet mindenféle védelem nélkül dobtak piacra. A való idejű stratégiai játék annak ellenére, hogy nem túl nagy kaliberű, alaposan beharangozott alkotás, mégis 500 ezer példányban talált gazdára nagyjából két hónap alatt.
Ha már az Electronic Artsról és a hibás kódokról beszélünk, ide kívánkozik a hazai TESCO néhány nappal ezelőtti fiaskója: az áruházlánc elírta katalógusában a Dead Space című játékszoftver árát, így a készlet erejéig 2990 forintért, vagyis a tervezettnél jó 10 ezer forinttal olcsóbban kénytelenek értékesíteni a játékot.