Egy új, az Apple Insideren megjelent Goldman Sachs tanulmány szerint a teljes, iOS-t használó készülékek rajongói tábora mintegy 295 milliárd dollárt ér, vagyis többet, mint az Apple mostani piaci kapitalizációjának fele. Bill Shope elemző több mint ezer almás készüléktulajdonos bevonásával készített fogyasztói felmérésének összegzésével derítette ki, hogy egyetlen iOS felhasználó 1053 dollárt ér az Apple számára. Ezt a szakértő többek között az elmúlt negyedév átlagosan 535 dollárért értékesített iOS készülékárából következtette ki.
Tény, az Apple termékeket vásárlók zöme elégedett a birtokába jutott eszközökkel. Shope úgy találta, hogy ezek az emberek nagyon nagy valószínűséggel ismét almás termékeket fognak vásárolni. Kutatása alanyainak 71 százaléka nyilatkozta, hogy következő okostelefonját és/vagy táblagépét is az Apple-től fogja beszerezni. Ezzel szemben mindössze 1 százalékot tett ki azok aránya, akik inkább nem kérnek többet a Steve Jobs alapította vállalat hozzáállásából.
Már talán a fanatizmusba hajló kitartást mutat az az eredmény, mely szerint arra a kérdésre, hogy mekkora engedményért, árkülönbségért választana másik platformot, a válaszadók 21 százaléka úgy nyilatkozott, hogy nincs az a pénz. Legnépszerűbbnek a 21-30 százalék közötti eltérés bizonyult, a megkérdezettek 23 százaléka nyilatkozta, hogy ennyivel olcsóbb, készülékével megegyező tudású kütyüért otthagyná az almásokat. 61 százalékuk azonban csak 30 vagy annál nagyobb eltérés esetén venné rá magát erre, vagyis az Apple - legalábbis a rajongói szerint - mégsem árazza saját termékeit túl.
És nem csak a készülékekből dől a lé...
Shope kutatásában úgy találta, hogy a megkérdezettek 30 százaléka fizet azért, hogy az iCloud vagy az iTunes Match keretei között extra (online) tárhelyhez juthasson. „Figyelembe véve, hogy az Apple mintegy 120 millió iCloud felhasználóval bír (az április 24-i bejelentés alapján), ez hamarosan újabb magas profitszinttel kecsegtető bevételi forrás lehet a cég számára. Ami ennél is fontosabb, hogy számukra egy másik platfomra való váltás még nehezebb” - írta tanulmányában a piackutató, aki rámutatott, hogy taktikájával az Apple gyakorlatilag digitális röghöz köti a termékeit használókat. Becslése szerint egy átlagos iOS felhasználónak a mobilplatformok közötti váltás 122 és 301 dollár közötti összegbe kerülne.