A hírszolgáltatók régóta támadják Mark Zuckerberget, amiért a Facebook fizetség nélkül használja fel anyagaikat. Zuckerberg sokáig ellenállt az ostromnak, most azonban álláspontjában hatalmas változás állt be, amit a közösségi portál új hírrovata jelez.
Az újdonság egyelőre csak néhány ezer amerikai felhasználó számára hozzáférhető: ők egy új ikont láthatnak mobilappjuk alján, amire rákattintva csokrot kapnak a legfontosabb hírekből.
A válogatást a Facebook szerkesztői végzik olyan partnerek anyagai alapján, mint a Wall Street Journal, a Business Insider, valamint a BuzzFeed, és a Facebook algoritmusai gondoskodnak a hírcsokor személyre szabásáról.
Ha kattintunk egy főcímen, az eredeti megjelenési helyre jutunk, ahol ingyen elolvashatjuk az egész cikket. Ez az ingyenesség az amúgy fizetős helyeken is érvényes, de ha a cikk elolvasása után ugyanitt egy másik hírre kattintunk, ennek elolvasásáért már a pénztárcánkba kell nyúlnunk.
És ami az újságok szempontjából a legfontosabb, a Facebook bizonyos partnereinek fizet a hírekért. Nem is keveset: évi hárommillió dollárt.