A szakértők szerint a hazai alkalmazáspiac kis lemaradással követi a nemzetközi trendeket: az elmúlt években tapasztalt okostelefon- és tabletrobbanás hatására ugrásszerűen nőtt az okoskészülékekre szakosodott programozói piac mérete, és egyre többen fejlesztenek több platformra.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) fővédnökségével, hagyományteremtő szándékkal rendezett verseny célja a legkiválóbb magyar alkalmazásfejlesztői teljesítmények elismerése és a tudatos mobileszköz-használat terjesztése. A Microsoft által kezdeményezett, az Apcom, az eNET, a Magyar Telekom, a T-Systems Magyarország és a Telenor támogatását élvező verseny keretében a szervezők az elmúlt bő egy év legjobb magyar mobilalkalmazásait keresik.
Major Gábor, az IVSZ főtitkára a közleményben kifejti, hogy az eNET adatai alapján 2013 márciusában 2,4 millió okosmobil volt használatban Magyarországon, és az okoseszközök rohamos terjedésével párhuzamosan hazánkban is gombamód szaporodnak a mobilalkalmazás fejlesztésre specializálódott cégek.
A fejlesztők szerint az appok (alkalmazások) piacán az ismertség elérése az első számú probléma. Megfelelő kommunikációs támogatás nélkül a legjobb fejlesztések is könnyen elveszhetnek. Többek között ezt a nehézséget igyekszik orvosolni az Appra magyar!. A szinte teljes iparági összefogásra épülő projekt egyik legfőbb célja, hogy kellő publicitást biztosítson a legjobb hazai appokat elkészítő fejlesztőknek, programozóknak - olvasható a közleményben.
A közlemény szerint a versenyre érkezett nevezések közül több mint 40 alkalmazás fut két platformon, és mindössze tízet optimalizáltak három operációs rendszerre. A legtöbb fejlesztés, több mint 110 csak egy alkalmazás piacteréről tölthető le. Az alkalmazásverseny életmód kategóriájába érkezett a legtöbb nevezés, 66, míg a játékok száma 28.
A közlemény arra is rávilágít, hogy a fejlett IT iparral rendelkező Amerikai Egyesült Államokban egy friss kutatás szerint a legtöbb fejlesztés iOS (81 százalék) és Android (68 százalék) operációs rendszerekre készül, de 37 százalékukat már a piacra legfrissebben érkező Windowsra is optimalizálják. A legtöbb programozó több platformra is készíti az alkalmazását.
Amerikában a játékok uralják az alkalmazásboltokat. Jól mutatja a fogyasztói igényeket, hogy a programozók kétharmada készít játékokat, míg szórakoztatással kapcsolatos appokat 37 százalékuk, az oktatást támogató mobil megoldásokat 32 százalékuk, életmódos témájú alkalmazásokat pedig 22 százalékuk fejleszt.