Ez a trendrobbanás ugyanakkor komoly feladat elé állította a webshopok üzemeltetőit, akik - ha csak nem foglalkoztattak jóst sikeresen - nem voltak felkészülve ilyen jellegű forgalomnövekedésre. A fentiek miatt lett hatalmas kereslet az elmúlt években egy rendszerezett webshop logisztikai program iránt, s ennek kielégítésére alkotta meg az Exagent Group a Wadmin felületét.
A közelmúlt ismét megmutatta a webshoptulajdonosoknak, hogy a rendelések kiszolgálása - finoman szólva - elég heterogén módon történik. Ilyen helyzetekben komoly probléma a raktárrendszer túlzott egyszerűsége, ami a manuális feladatokon alapszik, ezek hirtelen megugrása jelentős többletköltséggel jár. Éppen ezért Wadmin rendszerünk elsődleges feladata a webáruházak folyamatainak gyorsítása, feladatok optimalizálása, ezáltal az emberi munka észszerű beosztása.
Wadmin: minden egy helyen
Rendszerünk a konkrét áruháztól "függetlenül" fut, teljesen leválasztottuk a felhasználók által használt felületről - ellenben minden funkciója elérhető az alkalmazásprogramozási felületünkön (API). Ez azért is fontos, mert partnereink körében gyakran előfordul, hogy nem egy áruházzal rendelkeznek, ezek termékkínálata esetenként akár teljesen eltérhet, de mutathat átfedést is. Az admin felületen mindez egyben érhető el számukra, ahol egy választóval tudnak áruházaik között navigálni - esetleg egyben megtekinteni a statisztikákat az összes áruházra.
Elengedhetetlen a feladatok észszerű felosztása
Fontos volt, hogy egy rendszeren belül elérhetővé tegyük a raktárak kezelését és mindenfajta árumozgást - beszerzések pontos követését/kezelését, illetve a fizikai bolt funkcióit. A könnyebb használhatóság érdekébenaz API-n belül nézeteket alakítottunk ki, amelyek a különböző szerepköröknek felelnek meg. Ilyen például a bolti felület, raktáros nézet, webshop nézet stb. Egy felhasználóhoz természetesen több nézet is tartozhat, ezáltal ő több feladatkör esetén több nézetet - több funkciót lát és használ.
Csomagolás kicsiknek és nagyoknak
A rendelések mennyiségének függvényében kétféle csomagoló folyamatot lehet elvégezni a rendszeren belül. Az első folyamat kisebb áruházak esetében az először megnézem a rendelés adatlapot, majd egy gomb lenyomásával automatikusan kinyomtatja a címkét és a számlát (ez utóbbi küldhető automatikusan digitálisan is), majd ez alapján a csomagolófelületen beolvasható a rendelés, és a rendszer mutatja a termékeket (illetve azok pozícióit) a raktárban. Ez viszonylag sokáig használható megoldás, viszont, ha a rendelések száma nő, vagy az emberi erőforrást szeretnénk csökkenteni, akkor használható a csomagolóasztal felületünk is. Beállítástól függően a rendelések automatikusan mehetnek csomagolásra - vagy 1 darab emberi kattintással kerülhetnek csomagolható státuszba. Ha egy rendelés csomagolható, akkor a raktáros mobiltelefonja segítségével tud körbemenni a raktáron, ahol a rendszer megmondja neki, hova menjen, honnan mit vegyen le, hova tegye stb. egy előre meghatározott algoritmus szerint, majd a csomagolóasztalnál zárják le a csomagot a termékek lehúzásával. A rendszer jelzi, ha rossz terméket vagy kevesebb - több terméket próbálunk a csomagba tenni és nem engedi azt a javításig lezárni. A folyamat teljes mértékben követhető - minden cselekmény naplózott, így a rendeléssel kapcsolatos feldolgozás - raktárosok munkája probléma vagy reklamáció esetén pontosan visszakövethető.
Figyeljük a vásárlónkat!
Vásárlói magatartás figyelése - a rendszer a korábbi vásárlások alapján kigyűjti a vásárlóhoz tartozó információk alapján az esetleges korábbi rendeléseket -, melyek státuszát jelzi, így azok a vásárlók, akik gyakran nem veszik át a csomagot, és emiatt a webshop nem szeretne nekik többet kiküldeni, ezt is könnyedén szűrni tudják a korábbi rendelések alapján vagy a felhasználó tiltása funkcióval.
Raktárkezeléssel kapcsolatban rendszerünk foglalkozik beszerzéssel, belső raktárak közötti mozgással, termékátkéréssel, rendeléskiszolgálással több raktárból, illetve ezek egy helyre gyűjtésével, ha egy rendelést több raktárból kell kiszolgálni, termékhibákkal, pontos raktárkészlet-követéssel, részletes termék- és raktárnaplóval, pontos beszerzési árak mentésével, leltárazással, címkézéssel.