Hirdetés
. Hirdetés

Rugalmas napelem a járműbe integrált alkalmazásokhoz

|

Egy könnyű haszongépjármű esetében akár 890 kg-mal csökkenthetik az éves CO2-kibocsátást.

Hirdetés

A német OpesSolutions napelemgyártó és a Fraunhofer Center for Silicon Photovoltaics CSP kifejlesztett egy rugalmas, könnyű, járműbe integrálható szabványos napelemmodult, amely az állítások szerint különösen alkalmas teherbiciklikhez, valamint elektromos buszokhoz, teherautókhoz és furgonokhoz.

A SolFlex nevű, keret nélküli panel 22 százalékos hatásfokú napelemeken alapul, és nagy, egyoldalú hőterhelésre tervezték azt a rugalmas napelempanelt, amely járművek áramellátásáról gondoskodik. A szabványos termék mérete 100x100x2,9 mm, súlya 3,4 kg, teljesítménye pedig 170 W. A nyitófeszültsége 24,23 V, rövidzárlati árama pedig 9,55 A. A testre szabott panel akár 600 W teljesítményt is elérhet, mérete 3000×1 200×2,9 mm lehet.

Hirdetés

"Egy könnyű haszongépjármű esetében, amelyet a jelenlegi villamosenergia-mixszel töltenek fel, az integrált napelemek akár 890 kg-mal csökkenthetik az éves CO2-kibocsátást, és a hűtőrendszerek számára biztosított villamos energia révén csökkenthetik az üzemeltetési költségeket" - áll a panelgyártó közleményében. Elmondták azt is, hogy a nagy tetőfelületű buszokban az integrált fotovoltaikus rendszerek akár 100 százalékban fedezhetik a HVAC-rendszer (fűtés, szellőztetés és légkondicionálás) energiaszükségletét, ami különösen hasznos, amikor a motor leáll.

A modulnak emellett 15 fokos hajlítási sugara és karcálló felülete van. "Az innovatív összekapcsolás, az integrált bypass diódák és a félcellás technológia még árnyékolás és alacsony besugárzás esetén is optimális hozamot nyújt" - magyarázta a gyártó, hozzátéve, hogy a panel a hasonló termékekhez képest alacsonyabb költséggel állítható elő, mivel a kínai Csangcsouban lévő üzem sorozatgyártására támaszkodik.

A karosszériájukra vagy a tetejükre PV-paneleket építő elektromos autók potenciálisan több mint évi 10 ezer km tisztán napenergiával történő vezetést érhetnek el, és a modulok megtérülési ideje mindössze három-négy év lehet egy nemrégiben Hollandiában készült tanulmány szerint. A 10 ezer km-es hatótávolságot azonban a jelenleg forgalomban lévő elektromos autók többsége a járművek jelenlegi energiahatékonysága miatt még mindig nehezen tudja elérni. Másrészt a járműbe integrált PV előnyei arányosak az adott terület napsugárzási szintjével, az elektromos járművek iránti kereslettel és az áramárakkal.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.