A Dapper Labs áll az NBA Top Shot, az első sportos NFT tartalmakat futtató szolgáltatás mögött. A cég szerint a profi sportligák már nem állnak ellen a nem helyettesíthető tokenek (NFT-k) forgalmazásának, most, hogy az ágazat forrong.
A Yahoo Finance All Markets Summitján a Dapper Labs partnerségekért felelős vezetője, Caty Tedman elmondta, hogy a profi sportszervezetek álláspontja hirtelen megváltozott az NFT-kkel kapcsolatban a szektor 2021 eleji fellendülése közepette. "A beszélgetés drámaian megváltozott, ahol szerintem egy kicsit megértették, hogy van itt valami. Manapság nagyon kevés ellenállással találkozom azzal kapcsolatban, hogy az NFT-k léteznek" - jelentette ki.
A Dapper úttörőnek számított a hivatalosan engedélyezett sport NFT-k terén, amikor 2020 végén elindította az NBA Top Shotot. Ez bizonyos szempontból olyan, mint a sportkártyák gyűjtése, csakhogy itt ikonikus korsárlabda-események egyedi azonosítóval ellátott pillanatait szerezhetik meg a vásárlók. A cég azóta más nagy sportágakkal is partnerséget kötött, többek között a National Football League (NFL), a Women's National Basketball Association (WNBA), a spanyol első osztályú profi labdarúgó-bajnokság (La Liga) és az Ultimate Fighting Championship (UFC) franchise-okkal.
A Dapper és az NBA kezdeti tárgyalásairól szólva Tedman elmesélte, hogy a szervezet aggódott amiatt, hogy az NFT-k még nem bizonyították, hogy működnek a sport merchandising eszközeként. Az aggodalom lényege ez volt szerinte: "Abban az időben sok magyarázatot adtunk, és sok időt töltöttünk jogászokkal és pénzügyi szakemberekkel, hogy megbeszéljük, hogyan néz ki a másodlagos bevétel. Nincs másodlagos bevétel a merchandisingból, hiszen úgy néz ki hogy a fogyasztók örökös tulajdonjogot szereznek." A szakember hozzátette, a Dapper "szerencsés volt, hogy az NBA-vel kezdte", mivel a szervezet globális partnerségekért és médiáért felelős alelnöke, Adrienne O'Keeffe nyitott volt az NFT-k feltárására.
A CryptoSlam adatai szerint az NBA Top Shot NFT-k októberben több mint 32 millió dollár értékű másodlagos eladást generáltak, ez a szám 58 százalékos növekedést jelent az előző hónaphoz képest. A Cointelegraph pedig arról számolt be, hogy az NBA Top Shot NFT-k napi kereskedelmi forgalma több mint 440 százalékkal megugrott, miután a projekt október 15-én elindította a retro "Run It Back 2005-06" csomagokat. Az októberi ugrásszerű növekedés ellenére a kereskedési volumen még mindig jóval elmarad a februári magasságoktól, amikor rekordot jelentő 224 millió dollár értékű másodlagos értékesítés történt.