Hirdetés
. Hirdetés

Most fog fejére állni a krematórium iparág

|

Zökkenőmentes temetkezési élmény, ami nem bonyolultabb, mint a matracvásárlás egy csomagküldő cégtől.

Hirdetés

Keith Crawford és David Odusanya, a Nike két korábbi marketingese megpróbálja újra feltalálni a hamvasztási üzletágat egy olyan, a fogyasztókat közvetlenül célzó (DTC) kezdeményezésben, amely megszüntetheti a hagyományos (olykor elég drága) temetkezési eseményeket - írja az Ad Age.

Szakértők úgy vélik, hogy különösen az ezredfordulósok és a Z generáció keres új módokat elhunyt szeretteik előtti tisztelgésre, ami számos új startup megjelenését váltotta ki a temetkezési üzletágban.

Crawford és Odusanya vállalkozása, a Solace Cremation célja, hogy új életet leheljen egy olyan iparágba, amelyet a begyepesedett, merev gyakorlatok megakasztottak a fejlődésben.

Hirdetés

Ez azt jelenti, hogy ügyfeleiknek nem kell elhagyniuk a saját otthonuk kényelmét. A Solace gondoskodik a holttest átvételéről, a papírmunkáról és a maradványok visszaküldéséről egy nyomon követhető USPS csomagon keresztül. Az urnák "3D-nyomtatott, mázas fehér kőedények", amelyek akár egy 100 kilós személy hamvait is be tudják fogadni. A cég egyelőre csak Kalifornia, Florida és Oregon meghatározott területein nyújt szolgáltatást, mivel a hamvasztási előírások államonként eltérőek.

"Gyorsan rájöttünk, hogy ez a temetésről a hamvasztás felé való elmozdulás azt jelenti, hogy a hagyományos, valóvilágban működő ravatalozónak nincs értelme" - mondta Crawford az Ad Age-nek, hozzátéve, hogy a Solace leegyszerűsíti és modernizálja az egész élményt az elejétől a végéig. "A tornacipőtől eljutottunk a halálig" - tette hozzá Odusanya a Futurism magazin szerint.

Természetesen a COVID-19-korszak zárlatai is elősegítették a Solace fellendülését az elmúlt néhány évben. Ez a startup zökkenőmentes temetkezési élményt ígér, ami nem bonyolultabb, mint a matracvásárlás egy csomagküldő cégtől. "Amikor jött a COVID, és az ötlet, hogy egy fizikai üzletbe menjünk be bármit is csinálni, elég őrülten hangzott, és az emberek nem akarták ezt csinálni, ez felerősítette a mi modellünk relevanciáját, ami egy virtuális modell" - mondta Crawford az Ad Age-nek.

Akvamáció, avagy vízihamvasztás, a fenntartható temetkezési forma >>>

Ez azt jelenti, hogy a Solace sokkal kevesebb költég mellett is tud működni. Náluk a beszámolók szerint egy hamvasztás mindössze 895 dollárba kerül, ami az országos átlag mintegy harmada. "Az X generációt célozzuk meg" - mondta Mallory Greene, az Eirene, egy másik hamvasztási cég alapítója a The New York Timesnak az év elején, azzal érvelve, hogy a temetkezési üzletág "az egyik olyan iparág, amely az elmúlt 100 évben nem változott".

Csak az idő fogja megmutatni, hogy a Solace és az Eirene képes lesz-e tartóssá tenni ezt a változást. Tekintettel arra, hogy a szeretteinktől való búcsúzás már így is rendkívül nehéz, az egyszerűbb és olcsóbb lehetőségek elérhetősége talán éppen az, amire az emberek vágynak.

Az biztos, hogy a kolumbárium helyett a szekrény tetején tartani a hamvakat a vázák között, elég bizarr és morbid fordulat az eddigiekhez képest. Ha a temetői nyughelyet ki kell fizetni, akkor viszont bizonyos mértékig minden marad a régiben. A költségek is.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.