A brit Királyi Légierő (Royal Air Force - RAF) következő generációs vadászrepülőgépét a jelek szerint a mai új technológiákra támaszkodva tervezték, különösen a pilótafülkében. A VR, AR és MI komponensek kombinációját tervezik beépíteni a repülésvezérlő rendszerbe.
A Tempest - az Egyesült Királyság tervezett jövőbeli vadászrepülőgépe - pilótafülkéje fizikai kapcsolók és képernyők nélküli lesz. Rendszerei megpróbálnak majd "olvasni" a pilóták gondolataiban is, hogy figyelemmel kísérjék állapotukat, és hogy jobban érzékeljék a környezetüket.
A pilóta nélküli és automatizált drónok egyre inkább előtérbe kerülnek a légiharcokban, de a Tempest üzemeltetése az emberi és a gépi irányítás közötti fokozatosságot, az úgynevezett "skálázható autonómiát" jelenti majd. A BBC szerint a pilóta sisakja szenzorok és mesterséges intelligencia segítségével elemzi majd az agyi jeleket, fokozatosan tanulva azokról. A mesterséges intelligencia átveheti az irányítást, ha a pilóta stresszhelyzetbe kerül vagy elveszíti az eszméletét. A gép valószínűleg drónok mellett is repül majd.
A RAF honlapja felvázolja a pilótafülke technológiáját, amely szemkövetővel figyeli a pilóta állapotát, és olyan dolgokat ellenőriz, mint a fáradtság vagy a mentális megterhelés. A pilótafülke kezelőfelülete a sisakban megjelenített AR- és VR-vezérlőkből áll majd, fizikai elemek nélkül.
Az MI, AR és VR komponensek érzékelők segítségével hatalmas mennyiségű adatot dolgoznak fel, és a pilótához eljutó információkat úgy válogatják össze, hogy optimalizálják a pilóta helyzetfelismerését. A brit BAE Systems 2027-re tervezi a tesztrepülések megkezdését. A RAF 2035-re szeretné megkezdeni a gép hadrendbe állítását.