Bár a Mercedes-Benz egy évtizeddel ezelőtt bemutatott B-osztályával és SLS AMG Electric Drive modelljével, valamint a Teslába való befektetéssel a tőzsdére lépés előtt viszonylag korán beszállt az elektromos járművek piacába, a német autóóriás a sorozatgyártású elektromos járművek terén elég nehezen indult - írja a Motor Authority.
Az első fecske az EQC lehetett volna, amely eredetileg 2020-ban érkezett volna, de a kis crossover mostanra bizonytalan időre lekerült az asztalról. A Mercedes áprilisban leplezte le első dedikált EV-jét, a 2022-es EQS-t, és megerősítette, hogy idén ősszel forgalomba is kerül.
Az első eladott példányok elkezdtek legördülni a szalagról a németországi Sindelfingenben. Az 56-os gyárként ismert, rugalmasan alakítható üzem tavaly állt üzembe a 2021-es S-osztály gyártásának megkezdésével. Itt a Mercedes ugyanazon a gyártósoron tud benzines, hibrid és elektromos járműveket gyártani. Az üzem emellett magas szinten automatizált, és energiafelhasználásának mintegy 30 százalékát napenergiából nyeri.
Az EQS gyártásának megkezdése a Mercedes számára jelentős fordulópontot jelent. Míg az autógyártó összes korábbi EV modellje eredetileg belsőégésű motorokhoz kifejlesztett platformon alapult, az EQS egy külön EV platformot kapott, amelynek gyári neve EVA.
A dedikált EV platform nagyobb akkumulátorkapacitást tesz lehetővé. Az EQS-ben 108 kilowattóra kapacitású lítium-ion akkumulátor található. Ez várhatóan több mint 600 kilométeres hatótávolságot ad a nagy szedánnak egy feltöltéssel. Az akkumulátor gyártása a Mercedes hedelfingeni, Stuttgart melletti üzemében történik.
A bevezetéskor két EQS-változat lesz elérhető. Lesz egy alap EQS 450+ 328 lóerővel és hátsókerék-hajtással, valamint egy erősebb EQS 580 4Matic 516 lóerővel és összkerékhajtással. Maybach és AMG változatokat is terveznek, az AMG prototípusait is látták már tesztelni. Az autó várhatóan több mint 600 lóerős lesz.