A Főpolgármesteri Hivatal pénteken az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint "a jelenlegi bonyolult, átláthatatlan", 27-féle parkolási zóna helyett átlátható, négy zónatípusból álló egységes parkolási rendszert vezetne be a Fővárosi Önkormányzat. Az egységes rendszer célja, hogy az autóval közlekedők könnyen értelmezhető zónarendszert használhassanak, az egységes rendszerhez megújuló információs rendszer is tartozik majd.
Azt írták: az új zónarendszerhez illeszkedő új díjazás a közterületi parkolóhelyek esetében "az autók gyorsabb cserélődését, így a parkolóhelyek jobb kihasználását célozza".
Az új rendszerben az "A zóna" területén 8 és 22 óra között kell majd fizetni a parkolásért, óránkénti 600 forintot. A "B zónában" 8 és 20 óra között 450 forint lesz a parkolási díj. A "C zónában" 8 és 18 óra között 300, a "D zónában" ugyanezen idősávban 200 forintért lehet majd parkolni. Az "A", "B" és "C" zónában maximum 3 órában korlátozzák a parkolás időtartamát. A "D zónában" korlátozás nélkül lehet majd parkolni.
Az új zónák közötti határokról a kerületek javaslata alapján a Fővárosi Közgyűlés dönt soron következő, szerdai ülésén.
A Főpolgármesteri Hivatal szerint az új, egységes parkolási rendszerhez illeszkedő parkolási díjak, valamint a háromórás időtartam-korlátozás kiterjesztése a közterületi parkolóhelyek gyorsabb cserélődését ösztönzi.
"Ezzel elérhető, hogy az utcai parkolóhelyek elsősorban a gyors, rövid időtartamú parkolási igényeket szolgálják, ezzel javítva ezeknek a parkolóhelyeknek a hatékonyságát" - fogalmaztak.
Kitértek arra is, hogy a Fővárosi Önkormányzat "pénzügyi nehézségei ellenére is folyamatosan dolgozik a budapesti úthálózat megújításán". Idén is számos útfelújítási projekt zajlik, így többek között megújult a zuglói Róna utca burkolata egy szakaszon, hamarosan elkészül a Hungária körút egy szakaszának és az Október huszonharmadika utca burkolatának felújítása, és nemsokára indulhat többek az újpalotai Erdőkerülő utca és Zsókavár utca felújítása is - olvasható a közleményben.