Nem csak a művészeti vállalkozásokat vagy a könyvkiadást érintik az NFT-k (a nem helyettesíthető tokenek), hanem a befolyásuk már a zeneipart is kezdi megváltoztatni. Történelmileg a zeneipar meglehetősen keményen bánt a művészekkel, a zenészek a profitnak csak egy töredékét kapták, a többi a lemezkiadókhoz került. Az NFT-k talán egyenlőbb feltételeket teremtenek a zeneiparban, és új módszereket tesznek lehetővé a művészek számára a profitszerzésre és a rajongók bevonására az alkotói folyamatba.
Az NFT-k azért jelentősek, mert teljes mértékben bizonyítják a tulajdonjogot. Digitális kódjuk lehetővé teszi, hogy hitelesnek minősítsék őket, így teremtenek nagyobb értéket. Az NFT-k árai igen széles skálán mozognak, de az online értékesítésükből már sokan busás hasznot húztak. Az NFT-k szinte bárki számára vonzóak lehetnek, mivel terméktípusok szerint változnak, de mindegyik digitális. Ezek a termékek nagyszerűek az eredeti műveket kereső gyűjtők vagy a rajongók számára, akik például exkluzív jogokat szeretnének kapcsolni egy mémhez. Az NFT-k már most is megváltoztatták azt, ahogyan az emberek a digitális tárgyak értékét látják, a jövőben pedig át fogják alakítani a legnagyobb iparágak némelyikét is - írja a The Debrief.
A művészeti iparral ellentétben, ahol minden NFT vizuális, az NFT-k a zeneiparban széles skálán mozognak. Az eredeti vagy exkluzív zeneszámoktól kezdve a koncertjegyekig a művészek az NFT-ket arra használják, hogy a rajongók nagyobb elkötelezettségét ösztönözzék vagy jelentősebb profitot érjenek el. Az egyik művész, Daniel Allan már jelentős profitnövekedést ért el az NFT-knek köszönhetően. Bár 2020-ban több millió lejátszást ért el a dalok streaming alkalmazásain, mindössze néhány száz dollárt kapott a kemény munkájáért. Miután azonban Allan hírnevet szerzett az NFT-közösségen belül, majd tömegfinanszírozással alapozta meg következő albumának kiadását, azt tapasztalta, hogy több mint 140 ezer dollárnyi profitot termelt. Allan a dalait is NFT-ként értékesíti, és úgy találta, hogy ezzel az új módszerrel bevételeinek 85 százaléka NFT-kből származik.
Az NFT-k lehetővé teszik a művészek számára, hogy tömegesen finanszírozzák albumaikat, és még több rajongót vonjanak be az alkotói folyamatba. A rajongók közelebb érezhetik magukat kedvenc zenészeikhez, és olyan tárgyakhoz juthatnak, amelyek exkluzív jogokkal kapcsolódnak néhány kedvenc számukhoz.
Ez a folyamat azt is lehetővé teszi a rajongóknak, hogy legyen némi beleszólásuk a zenébe, akár a szövegötletekről vagy a stílusról van szó. Ez egy olyan körforgást hoz létre, amelyben a művész több rajongók által visszaigazolt zenét készít, amelyeket a rajongók NFT-ként vásárolnak meg, és így tovább. Ebben a körforgásban feleslegessé válik a közvetítő ember, a kiadó producere.
Míg az NFT-k mind a művészek, mind a rajongók számára előnyösnek tűnnek, a kiadók számára katasztrófát jelenthetnek. Mivel az NFT-k előállításának körforgásában nem vesznek részt a kiadói gyártók, ők kimaradnak a haszonból. Néhány ilyen cég már most is átállt az NFT-alapú termékekre, például a Warner Music Group a Genies nevű, digitális avatárokat készítő céggel kötött partnerséget. Még a Grammy is árul NFT-ket a OneOf, egy NFT-piactér segítségével. Csak idő kérdése, hogy a zeneiparnak mikor kell jelentős mértékben átállnia az NFT-technológia adaptálására, akár tetszik, akár nem.