Egy új felmérés szerint az amerikaiak 74 százaléka hajlandó lenne bankját biztonságos és költséghatékonyabb fintech szolgáltatásokra cserélni. Ugyanebből a kutatásból az is kiderül, hogy a válaszadók fele szerint a banki díjak túl magasak, minden ötödik pedig úgy gondolja, hogy a bankok lassú innovátorok.
A Money Transfer Comparison weboldal több mint 1100 ember megkérdezésével készült felmérése szerint az amerikaiak 39 százaléka váltana innovatív, alacsony kamatozású hitelkártyákra, 35 százalékuk személyi vagy autóhitelekre, 30 százalékuk lakáshitelekre, 25 százalékuk megtakarítási számlákra, 22 százalékuk költségvetési alkalmazásokra, 15 százalékuk részvénykereskedelemre és 13 százalékuk nemzetközi pénzátutalásokra.
A magasabb jövedelműek a leginkább nyitottak arra, hogy pénzügyi szolgáltatásaikat költséghatékonyabb digitális szolgáltatásokra szervezzék ki. A 100 000 ezer feletti jövedelműek 78 százaléka mondta, hogy hajlandó lenne fintech szolgáltatásokat igénybe venni, őket követi az 50 ezer dollár és 100 ezer dollár közötti jövedelműek 77 százaléka, majd az 50 ezer dollár alatti jövedelműek 69 százaléka.
Vannak földrajzi eltérések is, a nyugati államokban a legvalószínűbb, hogy pénzügyi szolgáltatásaikat alacsony költségű digitális szolgáltatókhoz szervezik ki (77 százalék). Ehhez képest a déli államokban élők 75 százaléka, a középnyugati lakosok 74 százaléka és az északkeleti lakosok 67 százaléka.
Alon Rajic, a Money Transfer Comparison alapítója és ügyvezető igazgatója szerint: "Bíztató, hogy az amerikaiak hajlandóak a hagyományos banki szolgáltatásokról digitális szolgáltatókhoz fordulni, ha azok jobb ár-érték arányt kínálnak. Az ügyfelek átvándorlása a nagy bankoktól a kisebb fintech szolgáltatások felé a bankokat is arra fogja ösztönözni, hogy az innovációval és a versenyképes árképzéssel hatékonyabban lépést tartsanak."
A fintech iparág folyamatos fejlődésével a válaszadók 19 százaléka úgy véli, hogy a hagyományos bankok nem tudtak lépést tartani. Az ezredfordulósok és az X generáció tagjai vannak a legkevésbé lenyűgözve a bankok innovációs képességétől: e csoport 22 százaléka szerint a bankok nem tudtak lépést tartani, őket követi a baby boomerek 15 százaléka és a Z generáció 11 százaléka.
"Sok fogyasztó, aki nem elégedett a felmerülő banki díjakkal, hűséges maradhat a bankjához, ha nem végez kutatásokat, hogy költséghatékonyabb pénzátutalási szolgáltatásokat, hitelkereteket és kereskedési platformokat találjon. Arra bátorítom az amerikaiakat, hogy végezzenek kutatást, többek között összehasonlító weboldalakon keresztül, hogy megtalálják a legkedvezőbb ár-érték arányú pénzügyi szolgáltatókat, hogy mindig a legjobb ajánlatot kapják" - tette hozzá Alon a Beta News szerint.