Hirdetés
. Hirdetés

A Tesla Semi a legjobb teherautó a teljesítmény- és hatékonysági mutatók alapján

|

A Tesla Semi megjelenése meglepő aggodalmakat váltott ki amiatt, hogy a nyerges vontatók felelősek az áruk jelentős részének továbbításáért, az elektromos vontatók valós képességei pedig nem tisztázottak.

Hirdetés

A hatalmas követőtáborral működő amerikai NextBigFuture tudományos és technológiai blog elemzéséből azonban kiderült, hogy a Tesla Semi egy sor kategóriában felülmúlja a konkurenseit, függetlenül azok meghajtásától. Az elemzés 9 tényezőt vett figyelembe, amikor összehasonlítja a Tesla Semi-t a versenytársakkal, köztük a Nikola Tre-vel, a Peterbilt 579EV-vel, a Volvo VRNe-vel stb. A kilenc tényező közé tartozik az ár, a hatótávolság, a hasznos teherbírás, a szövetségi kedvezmény, az állami kedvezmények, a hatékonyság, a teljesítmény, a maximális tömeg (Gross Combination Weight) és a töltési idő.

A Tesla Semi talán leginkább a töltési idő (30 perc és egy óra között), az ár (200 ezer dollár alatt, ösztönzőkkel együtt) és a maximális hatótávolság (500 mérföld, azaz 800 kilométer) tekintetében múlja felül a versenytársakat. A Tesla Semi nem csak tovább jut egy töltéssel, de mindezt úgy teszi, hogy közben többszörösen gyorsabban tölt, mint a legközelebbi konkurensek, ráadásul elég erős ahhoz, hogy normál félpótkocsis rakományokkal közlekedjen. A Tesla ügyeire specializálódott portál, a Teslarati szerint így a Semi a lehető legjobb üzleti lehetőséget kínálja mind a független kamionosok, mind a szervezetek számára.

Hirdetés

Van azonban egy igen jelentps bökkenő. A Tesla Semi a töltőinfrastruktúra hiánya miatt számos fuvarvállalkozás számára eladhatatlan. Egyelőre ez a nyergesvontató azoknak a cégeknek jelent reális alternatívát, amelyek olyan állandó útvonalakon közlekednek, ahol van hozzáférés a töltéshez. Ez pedig jelenleg alaposan beszűkíti még az USA-ban is a Semi piacát.

A másik nagy akadály, ahogy arra a NextBigFuture is rámutatott, az ár. Még ha a Tesla Semi esetenként csak fel annyiba kerül, mint a közvetlen konkurensei, de még több tízezer dollárral drágább, mint a dízelmotoros kamionok, amelyekhez könnyen hozzá lehet jutni 130 és 160 ezer dollár között. A Tesla Semi bemutató rendezvényén ugyan biztosították a potenciális vásárlókat arról, hogy nemcsak az üzemanyagon, hanem a javításon is spórolhatnak, a kezdeti költségek azonban még mindig túl meredekek. Összességében az elemzés megmutatta, hogy a Tesla Semi komoly technológiai ugrást jelent, ami talán más autógyártókat is motiválhat a további fejlesztésekre és új termékek bevezetésére.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.