A PSG-t a Pixellot víziója vonzotta a sport demokratizálódásának felgyorsítására. "Úgy látjuk, hogy ez a megoldás forradalmi lehetőséget jelent arra, hogy bármilyen eseményt, a világ bármelyik sportrajongójának költséghatékony módon eljuttassunk" - mondta Ronen Nir a PSG ügyvezető igazgatója.
A potenciális célpiac mérete (a vállalat jelenleg 60 országban, 17 különböző sportágban tevékenykedik), a technológia hatalmas számú alkalmazási lehetősége és a Pixellot kategóriavezető pozíciója mind-mind szerepet játszott a PSG befektetési tézisében. Ahogyan a vállalat befektetőbarát üzleti modellje is.
"Mivel a vevők többséga a médiajogok tulajdonosai, nem pedig a végfelhasználók közül kerül ki, a vállalatnak nem feltétlenül kell befektetnie a közvetítések fogyasztói terjesztésébe és marketingjébe" - mondta Nir.
A JWS sport business hírlevél megállapítása szerint történelmileg a televíziós hálózatok sokat költöttek a kiemelkedő profi ligák magas színvonalú gyártására. A kevésbé népszerű profi ligákat és az alacsonyabb szinten játszott sportágakat nagyrészt csak a jelenlévők láthatták, mivel az élő videó felvételének, szerkesztésének és közvetítésének költségei megfizethetetlenek voltak.
A Pixellot kiküszöböli a költséges kamerák szükségességét és a magas minőségű videókészítéshez jellemzően kapcsolódó időigényes munkát. Miután a jogtulajdonos telepítette a vállalat hardver- és szoftver-infrastruktúráját, "a marginális sportesemény előállításának költsége nulla. Ez nyilvánvalóan óriási lehetőséget teremt arra, hogy a sporteseményeket (alapvetően a világ sporteseményeinek 99,5 százalékát, amelyeket ma nem gyártanak) eljuttassuk a végfelhasználókhoz" - jelentette ki Nir.
Az amatőr sportok a Pixellot jelenlegi üzleti tevékenységének jelentős részét teszik ki. A Play-On (amelyet az év elején vásárolta fel a KKR), a középiskolai sportok legnagyobb közvetítője az Egyesült Államokban, a Pixellot legnagyobb ügyfele. Gyakorltilag bárhol is értékesíti a Play-On a megoldását, az gyakorlatilag a Pixellot által gyártott tartalmakat is magában foglalja - mondta el a Pixellot tőkeemelésében tanácsadóként közreműködő LionTree fejlesztési társaság társvezetője, Alex Michael.
A Pixellot azért talált rést az ifjúsági sportban, mert technológiája segít megoldani egy elsődleges szülői irányelvet. Sok szülő valószínűleg nem tud részt venni gyermeke minden egyes versenyén. "De valószínűleg az a legfontosabb dolog a gyerekeid számára, hogy te nézed a meccset, és szülőként valószínűleg ez az egyik legfontosabb dolog számodra" - mondta Nir.
A vállalat a másodlagos sportpiacon (gondoljunk csak a kisebb ligákra, alacsonyabb szintű egyetemi atlétikára) is megvetette a lábát. Ezek olyan területek, amelyek hagyományosan "lemondanának a mérkőzések és edzések rögzítéséről, mert megfizethetetlenül drága lenne a lefedés magas színvonalon" - vélekedik Michael. Most azonban egy olyan megoldással, mint a Pixellot, a jogtulajdonosok minden szinten lényegében "ugyanolyan típusú lefedettséget és videórögzítést, terjesztést és elemzést kaphatnak, mint a legnagyobb és legjobb profi ligák".
Nemrégiben a késői fázisban lévő startup elkezdett felfelé haladni. "Egyre több harmadosztályú profi liga és még a legjobb csapatok is a gyakorlópályáikhoz most már a Pixellot rendszereit használják ehhez a rögzítéshez és elemzéshez" - állítja Michael. A vállalatnak magas szintű ügyfelei vannak a La Ligában, a Serie A-ban és a Bundesligában.
Míg az említett három bajnokság klubjai edzői és képzési célokra (gondoljunk csak a videóelemzésre) támaszkodnak a Pixellotra, addig más jogtulajdonosok a meglévő szurkolók bevonására, új szurkolók megnyerésére és bevételszerzési lehetőségek megteremtésére használják. Néhányan díj ellenében kínálnak közvetítéseket a mérkőzésekről vagy edzésekről. "Ha a tartalomszolgáltató pénzzé akarja tenni (a videót), természetesen megteheti" - mondta Michael.
Az automatizált videotechnológiai üzletágba az elmúlt 18 hónapban ömlött a pénz. A Pixellotba és a PlayOnba történt említett befektetések mellett a Sportradar megvásárolta a Synergy Sportsot (amely a Keemotiont is magában foglalja), a Veo pedig 80 millió dollárt gyűjtött. A Second Spectrum (amelyet a Genius Sports vásárolt fel), a Hudl, a TrackMan és a GameChanger Media (amelyet a Dicks vásárolt fel) szintén versenyben vannak a videó- és adatrögzítési és elemzési piaci részesedésért.
A befektetők optimisták a területet illetően, mert felismerték, hogy az automatizált, jó minőségű élő közvetítéshez szükséges technológia végre eléggé előrehaladott ahhoz, hogy kereskedelmi szempontból is életképessé váljon. Nir elmondta, hogy a vállalat 30-szor annyi órányi élő sporttartalmat állít elő, mint az ESPN havonta.
A világjárvány gyorsító tényező volt az AI-automatizált videó- és elemzőszolgáltatók számára. A Pixellot fontos méreteket ért el "azon az alapon, hogy képes volt streaming videós megoldást kínálni az összes ilyen középiskolának, különösen akkor, amikor a szülők szó szerint nem tudtak elmenni. Miközben a világjárvány miatti korlátozások megszűntek, az emberek vágya, hogy "a sport minden szintjét fogyasszák" - állapította meg Michael, aki hozzátette, hogy a terület fejlődését a sportfogadáshoz való kapcsolódás is segíti.
A Pixellot azt tervezi, hogy az újonnan szerzett tőkét a technológiai képességek fejlesztésére, földrajzi hatókörének kiterjesztésére és további sportágak felvételére használja fel. Különösen Ázsiában és Latin-Amerikában látnak lendületes növekedési potenciált.