A Zoom egyre több nagyvállalat videokommunikációs szolgáltatója, a 100 ezer dollárral vagy annál nagyobb összeggel hozzájáruló ügyfelek száma 27 százalékkal nőtt az elmúlt 12 hónapban - közölte a vállalat eredménybeszámolója során.
A vállalat idén stratégiai fókuszpontnak nevezte a mesterséges intelligenciát, és tervezi, hogy bővíti a platformja meglévő, mesterséges intelligenciára épülő képességeit. Ezek közé tartozik a Zoom IQ, a Zoom Virtual Agent, valamint a fordítási, feliratozási és értekezlet-összefoglaló eszközök - mondta Eric Yuan, a Zoom alapítója és vezérigazgatója.
A január 31-én zárult negyedik negyedévben a Zoom az előfizetők megtartásáért folytatott pánikszerű küzdelem ellenére 1,1 milliárd dolláros bevételt ért el, ami 4 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
A Zoom csatlakozik a technológiai iparágban zajló szélesebb trendhez, amelyben a szolgáltatók újszerű mesterséges intelligencia képességeket állítanak előtérbe. A Microsoft és a Google az elmúlt hónapokban a közvélemény figyelmét felkeltő társalgási AI-eszközöket dobott piacra.
"Több AI-technológiát fogunk beépíteni termékeinkbe, hogy valóban segítsük ügyfeleinket abban, hogy maximalizálják a platformunkból származó megtérülésüket, és gyarapodjanak a számítástechnika új korszakában" - mondta Yuan.
A Zoom más nagy technológiai szervezetekkel együtt elbocsátotta alkalmazottainak egy részét a szűkösebb gazdasági körülmények és a technológiai kiadások fokozott ellenőrzése mellett. A hónap elején a vállalat bejelentette, hogy a dolgozók 15 százalékát, azaz körülbelül 1300 főt fog elbocsátani, amit Yuan "egy kemény, de fontos befelé fordulásnak" nevezett, hogy az aktuális gazdasági környezetre átállítsa a vállalati stratégiát.
A Zoom számára az újraindítás része, hogy további nagyvállalati ügyfeleket vonzzon olyan megoldásokkal, mint a Zoom One. Egy másik fontos törekvés a vállalat telefonos és contact center megoldásainak bővítése, ami Mike Fasciani, a Gartner vezető kutatási igazgatója szerint nagyobb hangsúlyt fektet a társalgási intelligenciára.
Januárban a vállalat bevezette a Zoom Virtual Agent nevű, társalgási MI és chatbot megoldást. Yuan szerint a megoldás átalakítja azt, ahogyan a vállalkozások segítik ügyfeleiket és alkalmazottaikat. Fasciani szerint azonban a társalgási MI nem mentes a kihívásoktól. A megoldásoknak képesnek kell lenniük az ügyfelek hangulatát vagy hangnemét, a nyelvi dialektusokat, a regionális szleng kifejezéseket, a nem várt válaszokat vagy a rossz minőségű hangot kezelni.
"Az összes társalgási MI platform előtt álló kihívásokon túl a Zoom még mindig a Contact Center felhasználási eseteinek alapkövetelményeihez kell felzárkóznia. Bár az elmúlt néhány évben óriási előrelépést tettek a telefonos és Contact Center kínálatukban, még mindig nem teljesítettek minden követelményt, és ezt a rést be kell zárniuk ahhoz, hogy a nagyobb vállalatok és közszféra befogadja őket a választási lehetőségek közé" - mondta Fasciani a CIOdive szerint.