A rendszer, amely a Google több milliárd adatpontot tartalmazó könyvtárát használja fel a termékek azonosítására a több szögből készült fotókon, most előzetes teszten van, és a tervek szerint "az elkövetkező hónapokban" széles körben elérhetővé válik a vállalat szerint. A Google új ajánlata kiegészíti a kiskereskedők hatékonyságának növelésére és üzleteik digitalizálására kifejlesztett egyéb szolgáltatásait.
A Google szerint a polcellenőrző eszköz célja, hogy a kiskereskedők automatizálhassák a polcaikon lévő termékek ellenőrzésének unalmas feladatát anélkül, hogy időt vagy pénzt kellene fordítaniuk egy képfelismerő rendszer saját felállítására.
A vállalat a héten mutatta be a technológiát a National Retail Federation New York-i konferenciáján, megjegyezve, hogy az eszköz képes figyelmeztetni a kiskereskedőket, ha a termékek kifogytak a készletből, és segít az árképzés pontosságának fenntartásában. A Google szerint a csomagolt fogyasztási cikkeket (CPG) szállítók eközben használhatják a rendszert arra, hogy áruik a megfelelő helyen legyenek az üzletekben. A NielsenIQ kutatása szerint az amerikai kiskereskedők 2021-ben 82 milliárd dollárnyi CPG-értékesítéstől estek el a termékek elérhetetlensége miatt.
A leltárszkennelő rendszer olyan gépi tanulási modulokat használ, amelyek képesek felismerni a termékeket és a címkéket, hogy a fotókon részleteket keressenek "minden típusú termékről, méretarányosan, kizárólag a termék vizuális és szöveges jellemzői alapján, majd ezeket az adatokat használható meglátásokká alakítsák" - áll a közleményben.
A Google szerint az általa kifejlesztett képfeldolgozó technológia képes kezelni a különböző nézőpontokból készült fényképeket. Ez a képesség a kiskereskedők számára további rugalmasságot ígér a rendszer használatakor.
A mesterséges intelligenciamotor olyan képekkel tud dolgozni, amelyeket az üzlet mennyezetére szerelt vagy a folyosókon fel-le mozgó robotok által hordozott kamerák készítenek. A vállalat szerint az üzletek az alkalmazottak által mobiltelefonnal készített fényképeket is betáplálhatják a motorba.
A Google a termékfelismerő technológiát a kereskedőknek kínált mesterséges intelligencia alapú szolgáltatásainak egyéb bővítéseivel együtt jelentette be. A fejlesztések közé tartozik a weboldalak új, személyre szabott keresési lehetősége, a digitális kirakatok böngészési funkciója, valamint olyan frissítések, amelyek lehetővé teszik a weboldalak számára, hogy dinamikusan határozzák meg a termékajánlásokat.
Az új technológiával a Google versenybe száll azokkal a vállalatokkal, amelyek már most is automatikus képalkotó berendezésekkel látják el a kiskereskedőket, hogy szemmel tartsák a polcaikat. E cégek közé tartozik a Simbe Robotics, amely élelmiszerüzlet-láncokkal kötött megállapodást mobil polcszkennelő robotok szállításáról. Októberben a Sam's Club befejezte a Brain polcszkennelő technológiájának láncszintű bevezetését, amelyet autonóm padlótisztító robotok tetejére szereltek a raktárkereskedésekben.
A múlt héten a Brain bemutatta a kiskereskedők számára a Google Clouddal együttműködésben kifejlesztett készletelemző eszközét is. A kiskereskedők a rendszerből származó információkat a bevételek növelésére, az árrés javítására és a vásárlói hűség fokozására tudják majd felhasználni - áll a Brain sajtóközleményében.