Egy év sem telt még el a Green Fox Academy megalapítása óta, mégis sikerekről számoltak be, jóllehet kezdetben sokan szkeptikusan fogadták a koncepciójukat. Az akadémia célkitűzése, hogy "nem programozókból" junior programozókat képezzenek négy hónap alatt. A karrierváltó felnőtteket a kurzus elvégzése után segítik az elhelyezkedésben is. Mindezt egy rendhagyó üzleti modell keretében teszik, amibe partnerként bevonják az IT-cégeket is, amelyek mind a finanszírozásban, mind a megvalósításban komoly részt vállalnak. A képzés viszont szakmai okok miatt nem akkreditált. Az akkreditációs folyamat ugyanis nem tenné lehetővé, hogy mindig a legfrissebb technológiákat taníthassák meg.
Az alapítás körülményeiről Langmár Péter (Lap.Coop) és Bárdos Kristóf (Digital Natives), a tulajdonosok nyilatkoztak, akik mint szoftverfejlesztő cégek vezetői, saját tapasztalatból tudják, mekkora a munkaerőhiány az IT-iparban, és emiatt mennyi beruházás marad el. A piacon annyira kevés a szakember, hogy a cégek egymástól kényszerülnek "elcsábítani" a fejlesztőket, ami hosszútávon nem fenntartható modell. Ezt az elgondolást erősíti meg Földi Katinka, a Saltech Consulting munkatársa is. Mint mondja, arra van szükség, hogy megnöveljük a tortát, nem pedig arra, hogy újraszeleteljük.
Eddig 100 százalékos az akadémia statisztikája. Minden olyan diák, aki sikeresen teljesítette a képzés követelményeit, másfél hónapon belül elhelyezkedett a piacon. A végzettek 70 százaléka a képzés utolsó napján már állásajánlatot kapott az intézménnyel együttműködő cégektől.
- Különösen büszkék vagyunk arra, hogy az IT-piac legnevesebb szereplői közül már most sokan mögénk álltak. Ráadásul nem csak egy újabb fejvadász-szolgáltatásként tekintenek ránk, hanem időt és energiát áldoznak arra, hogy együtt tökéletesítsük ezt a nem megszokott oktatási modellt - mondta Fazekas Barbara, a Green Fox Academy igazgatója.
A reál beállítottság nem feltétel ahhoz, hogy valaki programozó lehessen, a sikeresen végzett hallgatók a legkülönbözőbb területekről érkeztek a Green Fox kurzusaira. Vannak köztük közgazdászok, bölcsészek, jogászok, ének-zenetanárok is.
- Lehet, hogy valakinek nem olyan jók az algoritmikus vagy matematikai ismeretei, de ez nem baj, mert egy csapatba nem csak ilyen emberek kellenek. Hanem csapatjátékosok is, akik motiváltak, eltökéltek és akik mernek előremenni - emelte ki Gönye Zoltán, az evosoft Hungary Kft. marketingvezetője.
Az IT-piacon nem a végzettség, hanem a személyes készségek (szorgalom, ambíció, asszertív kommunikáció stb.) számítanak leginkább. Ha hiányzik is a tudás, azt gyorsan megszerezheti a jelölt, ha jók a képességei.
A tapasztalatok szerint a hallgatók nehezen állnak át a megszokott frontális oktatásról a mentorálás típusú tudásátadásra, de miután ez sikerül, sokkal egyszerűbben és könnyebben szerzik meg az új tudást. Ez a modern oktatási forma folyamatos önfejlesztésre sarkallja a hallgatókat, hiszen megtanulnak önállóan új ismereteket elsajátítani.
A partnercégek és a hallgatók visszacsatolásaiból kiderült, hogy a szervezetpszichológus az egyik legfontosabb hozzáadott érték a képzés során. Nem csak a kiválasztásban van nagyon fontos szerepe, hanem a tréningek és coaching során is, mivel meglehetősen intenzív és nehéz négy hónapon mennek keresztül a hallgatók. A képzésben résztvevők számára az önismeret fejlesztése sokat segít a felmerülő nehézségek megoldásában, ezért az iskola úgy döntött, hogy teljes munkaidőben alkalmaz pszichológust, aki folyamatosan elérhető a hallgatók számára.