Az Intel keresi a lehetőségét, hogy az integrált Core mikroprocesszorokba épített dedikált logikával javítsa a számítógépes rendszerek - asztali gépek és notebookok - virtuális valóság (VR) képességeit, derült ki abból az interjúból, amit a cég egyik vezetője, Kim Pallister a Virtual Reality Developers Conference-en (VRDC) adott.
Nem világos azonban, hogy ezek az egyelőre fejlesztési stádiumban lévő képességek mikor vállnak hozzáférhetővé a széles nagyközönség számára.
A VR a lapkagyártók, így az Intel számára is az egyik legfontosabb és legizgalmasabb téma, és a VR igényeinek kiszolgálása az új lapkaarchitektúrák fejlesztésének is az egyik motorja.
A nagyfelbontású videó támogatása magas képkockaszám mellett, kiegészítve a szenzorok bejövő adatainak feldolgozásával minden eddiginél nagyobb számítási teljesítményt követel a lapkáktól. A jelenlegi Core lapkákban azonban nem feltétlenül van ehhez elég szufla, ráadásul a felhasználók, akiket elkényeztett a PC-árak csökkenése, költséghatékony megoldást követelnek.
Az Intel rágyúr a virtuális valóságra.
Az Intel megoldása a problémára az, hogy meglévő médiamotorjait használja a VR-ban megjelenő 360 fokos videók gyorsításához, a Core lapkák következő generációit pedig új képességekkel, mindenekelőtt dedikált logikával egészíti ki.
A céget két cél vezérli: a VR-t eljuttatni a tömegekhez, és megkülönböztetni magát a konkurenciától. Ezért olyan elkötelezett a VR-specifikus logikák fejlesztése iránt. Még az is lehet, hogy a VR támogatás már a következő IceLake lapkában megjelenik.
Az év korábbi részében a Microsoft két olyan alapösszetevőt adott meg, amivel a kevert valóság (ők így hívják a VR-t) kiszolgálására alkalmas PC-knek rendelkezniük kell: Intel Core i5-7200U, 8GB memóriával és Intel HD 620 integrált grafikus GPU.
Pallister szerint az Intel tisztában van a feladatával: biztosítania kell, hogy belépési szintű VR vagy kevert valóság kínálata megfelelő minőséget nyújtson, és ehhez a dedikált VR logika jelentheti a logikus utat.