A gamification avagy „játékosság” élményét nyújtó fejlesztést az egyes online játékok, illetve a webes technológiák elterjedésével újra virágkorukat élő hűségprogramok alapozzák meg. Az IND ezt az újfajta gondolkodásmódot építette be banki front-end termékébe, az IND Banking Front-Office-ba. A szolgáltatás lényege, hogy a különböző banki tranzakciók – mint az átutalás, a pénzlekötés illetve elektronikus számlakivonat, - igénybevételével pontokat, úgynevezett badge-eket lehet gyűjteni, melyek beválthatóak a bank által adott kedvezményes banki termékekre, kedvezőbb szolgáltatási díjakra vagy akár jobb kamatra is. Az ügyfelek egy adott elérendő jutalom érdekében célzottan is gyűjthetnek pontokat, de a beváltást lehet akár késleltetni vagy gyorsítani is.
A bankok és a pénzintézetek az IND Gamification motorját beépíthetik meglévő promócióikba és marketing kampányaikba, akár egy termék vagy szolgáltatás, akár egy csatorna promtálásáról legyen is szó. A rendszer összeköthető közösségi oldalakkal, például a Facebookkal, az ügyfél itt publikálhatja pontszerzéseit, ezáltal minden egyes postolással több száz Facebook felhasználónak jelenik meg a bank logója. A bank akár olyan kampányokat is indíthat, ahol a küldetés teljesítéséhez az ügyfélnek be kell vonnia a banki szolgáltatásokat nem igazán használó ismerőseit is a játékba – természetesen további jutalmakért cserébe. Az IND fejlesztéssel a bankok számos új ügyfelet toborozhatnak, meglévő ügyfeleiket pedig a kedvezőbb ajánlatok révén hosszútávon is megtarthatják.
Nyíri József bemutatója
Az általános lojalitás programoktól eltérően, ez a szolgáltatás inkább hasonlít egy számítógépes játékra, mint egy hűségprogramra. Az erőteljes vizualizációs eszközökkel - pontrendszer, badge-ek, grafikonok, eredményjelzők – a termék vonzó felhasználói élményt nyújt az ügyfeleknek, ezáltal motiválva őket arra, hogy pénzügyeiket még inkább kézben tartsák.
„Az idei Finovate-en is nagy sikert aratott fejlesztésével az IND elsődlegesen arra törekszik, hogy utat mutasson a bankok számára és további sikereket érjen el a nemzetközi piacokon. Célunk, hogy az internetbank nyújtotta szolgáltatások ügyfeleink körében még elterjedtebbé és népszerűbbé váljanak, illetve, hogy nemcsak a felhasználók azon generációját érjük el, akik már online játékokon nőttek fel, hanem azokat is, akik még idegenkednek az online és mobil bank használatától” – mondta Nyíri József, az IND Group Innovációs Igazgatója.