Szinte mindenki ismeri azt az érzést, amikor megtetszik nekünk valami, és azon gondolkozunk, hogy milyen jó lenne megvenni, de valami félelem mégis visszatart attól, hogy előkapjuk a pénztárcánkat. Ez a fajta vásárlói aggodalom különösen gyakori az internetes vásárlásoknál, ahol egy sosem látott terméket veszünk meg egy sosem látott eladótól.
Ha sikeres webshopot szeretnénk üzemeltetni nem árt odafigyelni a vásárlói bizalomra, hiszen enélkül forgalmunk és bevételeink sem növekedhetnek majd elvárásainknak megfelelően.
A következő 8 igen egyszerűen megvalósítható tanács segítségével sokkal hatékonyabban eloszlathatjuk el ezt a fajta vásárlástól való félelmet, és nyugtathatjuk meg a látogatókat, hogy megbízható céggel van dolguk, és a pénzükért pontosan azt kapják, amit várnak.
1. Előzzük meg a kérdéseket
Egy jó webshop gyűjti a leggyakoribb vásárlói kérdéseket. Oldalunkon ez még nem gyakorlat, akkor ideje elkezdeni! Ha egy kérdés több embernek is eszébe jutott már, akkor könnyen lehet, hogy másnak is eszébe juthat, de általában senki sem veszi a fáradtságot, hogy megkérdezze, helyette inkább nem vásárol. Előzze meg ezeket a kérdéseket, és adjon rájuk proaktív módon választ. Erre jó módszer a GYIK (gyakran ismételt kérdések), illetve a legfőbb vásárláshoz kapcsolódó információknak a kiemelt kommunikálása.
2. Sugalljunk megbízhatóságot
Ha egy termék forgalmazására kizárólagosságot élvez, és minden szavával a termékek minőségét hangsúlyozza, akkor az oldala sem nézhet ki úgy, mint amit pár perc alatt összedobtak, és mindent sugároz, csak minőséget nem. A minőségi design alapvető fontosságú egy olyan oldalnál, mely megbízhatóságot akar kommunikálni, így célszerű ezt szakemberek által megterveztetni.
3. Legyen naprakész oldalunk
Ha az oldalára érkező látogatók hónapokkal korábbi híreket, és lejárt határidejű akciókat látnak, akkor könnyen értelmezhetik ezt úgy, hogy ezzel az oldallal nem törődik az tulajdonosa, és talán az üzletével sem. Tartsa az oldalát mindig naprakészen, szánja rá azt a heti vagy havi pár órát, hogy mindig aktualizálja, és friss tartalmakkal töltse meg oldalát.
4. Adjuk bizonyítékát, hogy tiszteletben tartja a személyes adatokat
Mindenképp tegyen ki az oldalára egy Adatvédelmi nyilatkozatot, és lehetőleg hangsúlyozza a privát adatok védelmét minden olyan helyen, ahol ilyesmit meg kell adni a látogatóknak. Ez különösen fontos akkor, ha az oldal on-line fizetési megoldást is alkalmaz, vagy bármi olyan információt elkér, ami akár visszaélésekre is lehetőséget ad.
5. Használjunk esettanulmányokat és ajánlásokat
Semmi sem bizonyítja jobban a termékei megbízhatóságát a vásárlók szemében, mint az, hogy más vásárlók pozitívan nyilatkoznak a webshopunkról és annak termékeiről. Persze ilyenkor felmerül mindig a hitelesség kérdése, így lehetőleg mindig adjuk meg az ajánlást tevő személyek nevét, városának címét, weboldalának címét, sőt lehetőleg arcképét is.
6. Ne titkoljuk a kapcsolati adatokat
Csak azért, mert megadja a telefonszámát, az emberek nem fogják azt lépten-nyomon felhívni. Viszont rendkívül megnyugtató az érzés a vásárlók számára, hogy ha szükséges, akkor felvehetik a boltot üzemeltető céggel a kapcsolatot. Adjunk minél több lehetőséget a kapcsolatfelvételre, gondolva az eltérő preferenciákra is (valaki inkább telefonálni szeret, valaki inkább a chat-et részesíti előnyben, míg megint mások inkább e-mailt szeretnek írni).
7. Mutassa be magát
A kapcsolati adatok megfelelő kommunikálása alapvető, de gyakran önmagában nem elégséges feltétele a bizalom kiépítésének. A vásárlók gyakran többet szeretnének tudni annál, mint hogy XY Kft. a cég neve. Mutassa be cégét és történetét, meséljen a céljaikról és arról a küldetésükről, hogy termékeikkel vagy szolgáltatásaikkal jobbá tegyék a vásárlóik életét. Ez a fajta bemutatkozás különösen hatékony lehet, ha egy kis személyes hangvételt is belesző a szövegbe.
8. Vásárlás után se hagyja magukra a vásárlókat
A vásárlói aggodalom nem ér véget a rendelés feladásával, utána éppúgy törődni kell a vevőkkel, ha egy maradandó (és pozitív) vásárlói élményt akarunk nyújtani a vásárlóknak. Így a vásárlás feladását követően mindenképp küldjön egy visszaigazoló e-mailt, melyben megköszöni és nyugtázza a vásárlást, és lehetőleg mindig adjon értesítést a vásárlóknak, ha valami előrelépés (vagy probléma) történt a rendelésével (pl. késik). Ugyanilyen fontos a termékgarancia kérdése is, hiszen a vásárlót ez jogosan megilleti, s ha a webshopunkban erre kevés az utalás a vásárló aggodalmai akár a vásárlást is meghiúsíthatják.
A webshopok többsége sajnos ma még nem ismerte fel ezeket az alapvető kérdéseket, pedig a vásárlói bizalom megszerzése az interneten az egyik legfontosabb tényező.
Szerzőnk, Zajdó Csaba a www.webshopexperts.hu vezetője.
Vásárlócsalogató tippek webshopoknak
8 tipp a vásárlói nyugtalanság csökkentésére, hogy az emberek szívesebben vásároljanak tőlünk.
Hirdetés
Hirdetés